söndag 14 juli 2013


Vad bra.....




att jag gjorde världens megavattning igår....

Kan himlen vara mer öppen? Känns inte så.

Ett stilla sommarregn gör inget men vad skall vi kalla det här!??

Idag skall jag kolla igenom den skiss på vinterkapitlet som vi fått av vår formgivare. Och i morgon går fotograf LINA och jag igenom det. 

HERREGUD vad det är mycket jobb och många olika steg med att göra bok.
Nu känner jag mig mer lugn - alla bilder är tagna, texten inskickad och nu är det bara resten kvar, haha!

Och vad är då resten tänker ni, då är det väl färdigt??

Oh no!!!

Nu skall jag BAKA och LAGA mig igenom ALLA recepten.
Lina och jag skall gå igenom det första kapitlet som vi alltså fått tillbaka. Hur duktig formgivare man än har kan det vara så att Lina och jag "känner mer" för vissa bilder och vi bara helt enkelt vill att en bild skall framhävas mer som kanske inte en utomstående tycker. 

Det är ju det som är så viktigt - att känslan är Linas och min. 
Kul kul kul kan inte säga annat. 
Det är en process. Trodde 2:an skulle gå mer på rutin men så är det verkligen inte. 
Det här är en helt egen bok som växer fram nu.

Och igår fick jag förbokningar när vi hade öppet i butiken. 
Det är verkligen sjukt kul, men konstigt också. Ta förbokning på något som liksom ligger i sin linda. 
Konstig känsla när man jobbar med det.

Men som sagt, kul som bara den!!!

Söndag - min lovely day!!!!!!!
Idag saknar jag mina barn. Dom bortflyttade.
Att Hanna kommer hem och bakar nåt supersmask till oss och att vi fixar nån god rätt ihop med Adam.

Sen avslutar vi dagen framför nån bra film.

In my dreams.
Hoppas att vi alla kan vara samlade till jul. 
Jag skall ha det som mål. Bra att se fram emot nåt!
Det värsta är att dom jobbar så galet mycket att det knappt går att prata med dom heller.
Jaja, längtan är ju ett tillstånd det också.

Och jag får minsann vara glad att Stina kommit hem och att jag har min goa Fabian boendes hemma:)

Ha det så bra på era jobb idag barn.
Saknar er så otroligt mycket.

Skön söndag till er alla!
Vill ni så ses vi på Smultris på onsdag - då blir det en galen klädonsdag kan jag lova. 
Vi sänker rean och rear ytterligare och ojojoj vad vi grejar, hehe!

Puss!

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Ha en underbar söndag!!kram Jeanette

smultrongården sa...

Tack! Detsamma till dig Jeanette:)
/Eva