söndag 9 augusti 2009

Antikt och franskt på Smultrongården

Har ni sett ett sånt rart litet trädgårdsbord som vi köpte med oss från Hälsningland sist.
Den gröna fågelburen är från antikmarknaden i Nice och hemsläpad...
Har ju berättat att vi kommer att ta in lite gamla möbler och blanda upp allt det nya med.
För att få en så personlig prägel på butiken som möjligt.
Plus att vi hoppas att du som kund kommer att kunna hitta riktiga guldkorn att glädjas åt.
Eftersom vi har släkt i Hälsingland passar vi på att leta upp antikt från Hälsingegårdar när vi är där.
Och jag är på väg till Storvik nu i veckan och ska ta hem ett lass som jag köpt. Passar ju bra eftersom mina föräldrar bor där.
Jag ska lägga ut möbler här så ni får se lite vad som finns.
Kommer också att finnas en flik på hemsidan så småningom.

Älskar konstruktionen!!

Det här bordet har fått en plats vid vår pool så det kommer inte att säljas...


När nya Jeanne d Arc kom blev det en favvoplats att lusläsa i nya soffan.
Ni såg väl Lilla Veranda Maries underbara bilder!!?

Vad säger man??? Makalös människa att få till det. Otrolig känsla!!


Ääälskar benen!

Faktum är att jag inte är så jätte schabbig av mig så soffan kommer att målas på lite.



Ni som följer Lilla Verandans blogg har väl läst hennes lilla besvikelse över franska antikmarknader. Faktum är att det är precis som hon beskriver det.



Självklart är det HUR KUL SOM HELST!!!

Men, och det är ett rätt stort MEN... det är dyrt. Riktigt dyrt. Svårt att hitta så billiga saker att det lönar sig att frakta hem.

Har för mig att jag berättade om Nice marknad innan där en turkos sifon kostade 2.000:- Ja, i och för sig mer; 200 euro!!! Det har jag ingen som helst förståelse för kan jag säga.



Men vi kommer ändå att ta hem franska antika saker när vi åker.



Även om det kanske ibland inte blir någon förtjänst alls eftersom inköpen är så extrem dyra.


Men jag tycker att det är så otroligt kul, och ger så mycket mer känsla i butiken att ha vissa speciella saker, att det uppväger.


Plus att vi ändå åker och då är ju frakten redan med. Så jag tar med så mycket franskt jag kan, promise!!

Här är en av de saker jag släpade sist.


Snacka om ömtåligt gods! Den fick ligga i handbagaget ihop med en helt UNDERBAR hjärtformad pajform. Jag snodde in det i kläder. Det var så hårt packat att jag var livrädd att det skulle spricka bara av luftspänningen i luften så innan vi startade drog jag upp dragkedjan.



Den här hittade jag i antikaffären precis där vi bor.

20 euro, värsta super reapriset, eller hur!?? Vet inte om dom var lördagströtta eller vad det var.

Ett klipp fick jag och det kändes riktigt skoj med tanke på hur det brukar vara.

Ska visa det som var inte var ett klipp nästa gång. Men SÅÅÅÅ fin!

Odd Mollys höst hoppas vi kommer denna vecka.

Men inte hundra...
Skriver här o på hemsidan så fort det dyker upp.
Må Gott Alla!!
Kram Eva





4 kommentarer:

annika sa...

Whaoooow vilken fin terrin! Förstår att det är svårt att inte handla, det skulle jag oxå göra. Kommer in någon dag för att titta på de franska fynden och ofynden.

n o r d i n g å r d e n sa...

Så himla vacker terrin!!! Och soffan och det gröna bordet med, så läckert!! Mari.

annaslantliv sa...

Hej där, vilka härliga bilder du har här!

Vill passa på att önska dig en fortsatt härlig sommar. Hoppas vi får sol en stund till!

Anna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå sååå mysigt..vilka bilder!!!
kram millan