onsdag 26 augusti 2009

Årets manlige komiker!!


Är min guru Peter Wahlbeck.
När vi träffades på parkeringen i Tylösand utanför Beach Club fick vi ett fantastiskt trevligt möte som skulle visa sig ha betydelse för hela våra liv.
Året var 1982, ett tag sen...
Peter började mässa om det äckliga med att äta likdelar (kött!).
Iréne och jag som bara käkat vegetariskt under en lång tid, tyckte att vi plötsligt blivit upplysta! Varför hade vi inte tänkt på att bli vegetarianer??
Inskränkta lantlollor, troligtvis.
Det hela slutade med att vi resten av våra få dagar kvar i stugan på Östra Stranden tillbringade tiden med Peter och hans kompis.
Blev hembjudna till Peters far.
Jisses så pinsamt det var. Jag var så trött efter allt uteliv så mitt under thestunden tuppade jag av. Åååh, fortfarande får jag rysningar när jag tänker på det, sååå pinsamt!!
Jag vet att många tycker att han är en galning - men för mig har han alltid varit en helt fantastiskt spännande och intelligent människa. Och utan vårt möte hade jag kanske inte kommit på att vara veg. Eller jo, sånt som är menat händer nog. Men han kanske snabbade på det hela.
Sedemera fick Peter en dotter som döptes till Eva.
Tror dock inte att jag har någon som helst inblandning.
Kan i alla fall berätta att 1982 års upplaga av herr Wahlbeck var en lång, ståtlig brunbränd man.
Very goodlooking:)))
STORT GRATTIS
till dig Peter!!
Och ni som aldrig hört honom, lyssna på hans Ullareds grej.
Sååå på pricken!
Hej på er,
Eva

1 kommentar:

Älfgärdet sa...

Han är helt underbar! Ett geni! "Ullared" & "Bakom basistens bas" är några som ligger mig allra varmast om hjärtat. Upptäckte honom efter att ha sett Smash då jag var helt galet uppslukad av allt Måns Herngren gjorde.
//Madeleine