måndag 3 augusti 2009

Hur snygg får man bli????
Åtminstone inte snyggare än den här damen!!
I lördags var det vår/sommarvisning för Molly på Grand Hotel i huvudstaden.
Själv är jag en mycket ovan mingelmadam så det var riktigt, riktigt skoj!

Bara att vara i Vinterträdgården på Grand var ju en upplevelse i sig.
Sen all mingelmat, jisses!!!
Och dryck, jisses!!!
Och efterrätter, ojojoj!!!
Och vet ni, när man går på såna här fina visningar får man också Goody Bags.
Mmm, kära nån, fint ska det va!
En stoooor jätte fin Molly påse helt och hållet full med hårvårdsprodukter. Jag har ingen aning hur man ser ut när man använt allt, men nåt väldigt speciellt måste det göra för det var en hel drös med grejer.
Jag måste ta hjälp av någon yngre människa för att förstå vad man ska ha allt till.
Inte nog med det; rent ut sagt skitsnygga bakformar. Om ni inte visste det, men bakformar kan faktiskt vara snygga....
Sen var det dalahästar, nån scarf, tidningar, Molly tvål och mer....
Jag säger bara: Kära nån!!
Här sitter man ute på landet och vet ingenting hur det går till i dom fina salonger, men nu, nu vet jag minsann. Och jag gör gääärna om det! Inte för ofta, men en gång om året skulle vara kul.
Massor av kändisar var det också. Helena Bergström, Yvonne Ryding, Marika Lagerkrantz plus en massa fler som jag inte kan räkna upp. Och en massa modefolk som jag inte har en aning om.
Vi satt bredvid Marie Jungstedt och 2 polare till henne jätte länge. Så nära att vi alla hörde vad vi sa. Kul att höra vad kändisar pratar om. Eller, är det egentligen det?? Nja, jag trodde nog inte att det var så mycket annorlunda än vad vi vanliga pratar om, och det var det inte heller.
Hade jag läst nån av hennes böcker skulle jag sagt att dom var så himla bra och att hon skriver så bra. Jag skäms att säga det, men jag har inte läst nåt av henne. Såg att hon ligger etta på en massa listor. Ska ta henne till mitt sovrum endera dagen, promise!!
Nog om detta.
Till huvudsyftet: klädvisningen
Min stora favorit ser ni här ovan.
En svart skinn jacka.
Enkel, "fattigkrage", rak modell.
Jag blev käääär.
Det var det första Helena kom ut i.
Marie (2 små gummor i Nora) & jag tittade på varann - tittade på våra armar - gåshud!!
Jäklar i min lilla låda nåt så vansinnigt snyggt!!!
Helt i min smak. Men priset.... har jag ingen aning om. Ska bli mycket spännande att se.
Vi åker på sommarinköpen nästa vecka, så då blir vi varse.
Har fotat lite grejer jag hade från Vence men kameran är borta.
Ska inte skylla på nåt barn, är nog jag själv som lagt den där den inte hör hemma.
Visar det nästa gång istället.
Nu i veckan får vi hem en massa höstnyheter.
Av inredning, alltså. Plädar, kuddar och en massa. Och kanske, kanske mer höstMolly.
Hörrni, ha det bra. Jag kommer igen inom kort!
Kram Eva

6 kommentarer:

Signes Vind sa...

Åååååååååå! Själv satt jag hemma vid datorn och såg visningen men det gör sig naturligtvis inte på samma sätt som att vara där! Jag är sååå avundsjuk.
Den skinnjackan ska jag spara till redan nu - så läcker. Den sista klänningen på visningen går också in i min garderob kan jag säga och mycket mer. Men först är det en höst o vinterkollektion att hitta sponsor till. Ska ut och se om det har kommit något mer nu än det allra första i affärerna här.
Kul att läsa dig - det är så roligt när du bloggar - har läst några andra referat fr Mollyvisningen men inget var så klargörande som ditt!
Må gott kram Lotta på Signes vind

LantlivsAnette sa...

Ohhhh, vad härligt att få vara på en sån visning..jisses alltså.
Och jag håller med dig, wow vad snygg hon är, vilken skinnjacka !!
Himmel vad roligt att se allt..
Så härligt det låter att få packa upp nyheter, jag saknar min butik....
Ha det gott
Kraam Anette

Kallholmen sa...

Vilken underbar tillställning...visst är det roligt att vara kusinen från landet i stora stan...!
Skinnjackan var ju jättefin, när jag förstorar den ser den grön ut och jag älskar ju grönt!
Fast svart får väl duga det också.
Nu skall jag blogga vidare hela min familj är borta så jag får sitta i lugn och ro hela kvällen...härligt!
Kram caro

exklusivvardag sa...

Håller med, hon är sååå vacker...

Katarina sa...

Vad lyxigt det låter! Ser fram emot skinnjackan jag med...
Ha det bra!
Kram Katarina

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vilken härlig kväll ni måste ha haft, vilken upplevelse och påsen med allt i var väl härligt att få med sig.
Mollys kläder är helt fantastiska och jag skulle vilja ha mycket av deras kollektion.
Kram/Ingela.