söndag 8 maj 2011

Har ni sett en sån fin tårta




Camilla har fyllt år och då bjöd hon på den här tårtan.


Hon är makalös på att få till allt hon gör så snyggt!

Den här tårtan kan jag berätta, inte bara SER god ut. Den var HUR GOD SOM HELST. Mums!

Passar bra att ni får en glutt av den idag nu när det är så varmt & fint & somrigt;)






Den dagen det vankades tårta var min kompis flicka Ida här. Hon hade påsklov och ville komme till oss en liten tur. Synd nog tänkte vi inte på att fota Idas fina muffins som hon gjorde. Men vi kan väl berätta att dom både var goda och fina.


Födelsedagsbarnet och tårtgöraren herself!

Vet ni, jag har ju i alla år på Smultris önskat mig en

HATTFEST

Detta skulle innebära att alla tar med sig 7 st kakor av samma sort.

Säg att det kommer 50 personer.

Det innebär 350 st kakor på ett bord som alla vi som deltar delar på. Och vi smakar då 50 olika sorter....

Hatten kommer in på det viset att alla som kommer måste bära hatt.



Tänk er:



SOMMAR ETT STORT FINT DUKAT BORD MASSOR AV GLADA MÄNNISKOR



Helkul tycker jag att det skulle vara.

Men hittills har jag inte fått till det - nu när boken är på G är det ju ett hur kul inslag som helst.

Vill bara säga att jag tar idén från Berglunds Bageri i Kungsgården.

Ni som är sugna att vara med hojtar sen när det blir lite mer allvar;)

Skööööön söndag på alla:))

Kram Eva

Inga kommentarer: