måndag 2 maj 2011

Tidningsreportage - vill du vara med?



Ibland när reportage som fotograf Magdalena Björnsdotter och jag gjort kommer ut i någon tidning så visar jag det för er. Men oftast händer det så mycket här att det kommer lite i skymundan.

Magdalena och jag började arbeta ihop av en ren slump. Så som livet oftast är.


Trots att vi bor en bra bit ifrån varandra funkar det bra.

Jag kan ju bara göra såna jobb nån gång ibland. Som bekant har jag ju en liten Smultrongård att ta hand om;)

Men det är så MAKALÖST KUL att göra dessa reportage så jag kan liksom inte låta bli.


Nu har jag en liten vision av att fråga de som vi varit hem till om lov att skriva ut bilderna så ni som kommer hit får en samlad pärm att titta i.

Det är otroligt mycket fina bilder att få fantastisk inspiration av!

Jag hade tänkt sätta in en bild som inte var med i tidningen här nu, men jag är ju inte så teknisk så jag kan inte få fram den till blogger....

Hemmet ni ser här är inte långt ifrån oss. Camilla som är oerhört trädgårdsitresserad fick vi besöka en varm sommardag i fjol.

Det blev tidningen Lantliv som ville ha det reportaget och det var med i nummer 4.

Att fota ett reportage tar en hel dag. Magda knäpper hundratals bilder. Ett fåtal väljs ut och sätts ihop och skickas sen till den tidning vi tror skulle tycka om just de bilderna.

I sommar har vi fått några beställningsjobb och det är riktigt, riktigt roliga ställen och spännande personer vi skall till så det ser jag verkligen framemot.

Det är så helt fantastiskt kul att göra dessa reportage så det är inte riktigt klokt:)) Jag som älskar inredning och att skriva för mig är det EN DRÖM! Jag är så tacksam att jag får göra det.

Om du själv vill vara med i en tidning, eller har någon som du tycker skulle vara med, så hör av dig till mig.

Nu ska jag ta och förbereda mig - i morgon kommer ett antal kvinnor hit som jag ska prata lite kort för. Spännande och kul!

Dom ska äta och fika också så det krävs lite förberedelser.

Ha det gott i isvindarna som är - not my cup of tea, är gärna inomhus en iskall dag som denna. Måste dock ut och ta den dagliga motionsturen... brrrrr!

Kram
Eva

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jättefint reportage var det hos Camilla!
Längesen jag var hos er nu, måste försöka få till en sväng snart, C säger att utbygget blev så fint!
Hälsningar svägerskan Emma