fredag 9 september 2011

En kokhet kväll för bara några veckor sedan....
I somras hände nåt som inte hänt på ååååratal... Från 12-20 år hade jag två tottopållar hemma. Ett stort varmblod och en liten pluttigsöt shettis. Efter det har det inte blivit mycket ridning. Tjejerna fick gå på ridskola när dom var små och vi tog hand om en häst några veckor på somrarna.

Nu gick jag över till grannen och sa att jag gärna kunde rida om hon hade fullt upp nån gång. Sagt & gjort, vi bestämde en tid direkt. Kanske lite snabbare än jag räknat med. Fick lite kalla fötter kan jag lova....

Nu har det blivit en hel massa gånger. Och vet ni, det är så GALET kul att till och med häromdagen när regnet stod som spön i backen hade jag inte en tanke på att låta bli.


Varken Ture eller jag är särksilt snygga när regnet ÖSER ner. Men kul har vi:)))

Har ni sett programmet på tv 5 som heter Båstad?? Käre Adam blev tillfrågad att vara med i det när han var i Båstad i somras. Tack o lov sa han nej. Vilket makalöst bra beslut! Åh jisses säger jag bara. Say no more....

Gnägg gnägg från Ture & Eva

1 kommentar:

Petra-Lantlig Charm sa...

Å vilken tur du har som får rida!! Jag hade med hästar när jag var yngre och börjar sakna det nu när man är vuxen. Har inte lust att börja ridskolan utan önskar jag kunde få hjälpa någon istället. Förstår att du struntade i regnet, hihi!

Ha en jätte fin helg!

Kram Petra