fredag 23 september 2011



Oh how lucky I am....

Ni känner väl till låten;)
Tänk er att få TVÅ så makalöst fina böcker. Kan ni tänka hur roligt det är!!
Tjejerna sa när dom överlämnade paketen: ja, det är ju inte så lätt att köpa åt dig och det här kan ju tyckas lite fantasilöst.... men är man bak & kokboksnörd blir man ALDRIG trött.
Tror det är fler av er som läser det här nu som känner samma sak.
Man kan faktiskt aldrig få för många böcker. Helt omöjligt.
Och vilka färger på dessa, så lovely att man
blir knäsvag.

Ska berätta en liten hemlis... jag målade fasaden i Frankrike. Rosa. Och skall ha fönsterfoder och krukor i... vad tror ni... Turkos. Snacka om att Helena & Camilla känner mig.
Kan ju lägga dit böckerna så blir det matching på hög nivå;) nu ska jag bara göra en utmaning med mig själv att någon gång under vintern när det är lite lugnt prova typ tre recept per dag ur några av alla mina böcker. Ja öppet dagar alltså, så vi kan ha det i cafét. Annars ska vi i familjen smaska i oss allt och det är ju kanske
ingen bra idé;)


Smaskens så det förslår.... jag ska visa er vilket fint nagellack jag fick också men det blir när naglarna är målade. En färg jag tycker är så snygg.


Stängt idag men det inte mindre aktivitet för det.
Vi fick en massa kartonger från Green Gate. Gillade verkligen deras höst/vintersäsong. Det är inte alltid man gör det med sina leverantörer men nu var det verkligen kanon.
Fotade förkläden här så vi äntligen kan få nya, trevligt!
Sen kan jag tala om att doften på tvålen är SAGOLIK, bubbelgum. Det är väl som en saga. En gammal tonårssaga för mig;) Eva "bubbelgum" Andersson kunde man nog kalla mig.....


Vänner, ni som är sugna på nyheter styr gärna kosan hitåt för det är inte mindre än
SMOCKFULLT, promise you!
Jag har ett storkok tomatsoppa på spisen. Egna tomater från landet. Tomatsoppa hör till favoriterna här hemma.
Ska göra lite annat smasken också för ikväll blir det i efterhandsfirning. Alltid skoj med guldkant på vardagen, eller just ja, vardag o vardag, fredag var det ju idag;)

Kramar från köket....

Förresten, ni som är GLASSUGNA HALVA PRISET PÅ ALLA GB-PINNAR i morgon.
Boxen skall bort och våra nya snygga pajformer ska få bor där till nästa sommar;))
Ja inte i boxen men på ett bord....

Inga kommentarer: