fredag 7 oktober 2011

Olika man kan vara....


Detta är Usain Bolt - inte vår nyblivne vän holländaren...

En av våra kära döttrar träffade en kille i Turkiet när hon var där för en månad sedan.
Denne unge man, en holländare, är här på besök nu.
Det visar sig att han är en hejare på att springa. 100 m på 10.9. För en oinvigd som mig säger det inte mycket men när jag får höra olika tider förstår jag att det är helt ruskigt bra. Han har bara löptränat i sex månader så det är tydligen en riktig hejare.

Sportnörd som käre maken är sätter han sig med killen och han får rita diagram på hur han springer. När han maxar och när han andas. (!!!!)

Känner att jag får en lättare oro att grabben börjar undra vart han kommit.... men han verkar inte tycka att det är det minsta konstigt! Det slutar till och med att han går ut och visar hur han springer!! I vår lilla allé klockan 21.00 mitt i becksvarta mörkret kör han dom högsta knäna upp och viftar m armarna och springer förbi oss i rungande fart.

Sen skall vi andra försöka. Det såg ju så lätt ut!
Vi skrattar så vi kiknar, ingen ser riktigt klok ut. För det första går det hur sakta som helst och för det andra springer vi som, ja jag vet inte vad! Ångrar SÅ att jag inte fotade!!



Själv har jag aldrig funderat på att be någon rita diagram över deras springlopp.
Däremot visar jag er mer än gärna dessa fantastiskt fina blommor som Sandra gjorde arrangemang med.



Tycker att dom är så grymt söta!! Härligt med lite nytt i fönstren nu när det liksom inte finns nån återvändo på hösten. Nu är det faktiskt bara HÖSTMYS som gäller.

Tycker alltid att man behöver ha snören till hands. Hela tiden är det nåt det behövs till. Så bra då att det kommit så himla fina snörhållare. Kan verkligen tänka mig att ha dom framme på bänken hela tiden.


Innan Lena åkte snodde hon ihop en liten kaka. Kul att det blev just hennes älsklingskaka hon gjorde, morotskakan. Hon är inte ensam - det är många som säger att dom gillar den.


Nu skall jag ut på en liten promenix - sen fortsätter vi röjet i butiken och i huset. Härligt med röj och rens:) Vi vill ju ha en så fin butik i morgon igen när vi har öppet och kanske får lite besökare.

Ha en riktigt härlig fredag ni alla!!
Kramar Eva

1 kommentar:

Anonym sa...

haha:)vilket roligt inlägg fick mej ett härligt skratt på lördagmorgon....tänker på er i alle`n...:O Kram på er!