tisdag 11 oktober 2011

Whats app???
Jag bara undrar - HUR mycket kan livet förenklas!?? Kan ärligt erkänna att mina barn hjälper mig....

Whats up köper vi alltid i London;) den här Whats app är nåt helt annat men också ruskigt bra!!!

Om du inte redan laddat ner den på din telefon - gör det!!!!!

Man sms:ar, talar in röstmeddelande, sänder videos, har gruppsamtal mm GRATIS.
Galet men sant. För mig som sänder en hel del bilder från Frankrike och därmed har dyra räkningar när jag är där är det helt makalöst bra. Man skall bara se till att ha en internetuppkoppling. Jag tar alltid bort mobildata utomlands för det kan ju bli otrevliga överraskningar när man kommer hem..... med det här öppnas ännu en ny värld.

Otroligt häft
igt!!


För er som är intresserad av HJÄRNAN kan jag berätta att på USÖ ikväll kl 19.00 har dom ett seminarium om hjärnan och B-vitaminer samt B-12.

Jag själv led ju svårt av B 12 brist förra våren. Verkligen ingen enkel match att klara. Går man med bristen för länge påverkas hjärnan och demens och minnesförlust uppkomma. Scaaaarrryyy!!!!

Usch inget vidare alls. Rätt vanligt är det också tydligen. Många ungdomar som är trötta och visar dåliga skolbetyg lider tydligen ofta B vitaminbrist.

Jag har alltid varit intresserad av hjärnan så ikväll sitter jag där och lyssnar. Jag är så säker på att det vi matar hjärnan med ger stora avtryck i våra liv.

Det är en inställningsfråga i hjärnan.

Betänk bara följande:

Fattigdom är inte att äga lite

utan att sakna mycket.

Eller hur - hur mycket saker man än äger kan man känna sig fattig - likväl som en som har extremt få ägodelar kan känna sig rik.

Saken är bara den hur vi själva ser på det.
Mycket, mycket intressant tycker jag.

Vi väljer själva hur vi bestämmer oss för att se på olika saker.
Vi har ALLTID ett val! Häftigt:))

Ska bli spännande. Jag kan ju bara berätta att jag aldrig glömmer att ta mitt B 12 piller. Ett litet litet piller som gör så mycket....

Nu skall jag ut och ta hand om min busslast.
Vi hörs i morgon, tjing på er!
Eva

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hopp!
Det låter spännande med den föreläsningen!! Är SÅ viktigt med rätt näring å vitaminer m.m. så att våra hjärnor ska funka!!!

Nu till nåt heelt annat:
Jag ställde en liten fråga under kommentarer, när det fina höst-dukade bordet med alla vackra blad på visades här, - Det jag undrade var om de fina tallrikarna där finns att köpa på Smultris.
Varm Kram!! Nina i Örebro.

smultrongården sa...

Sorry, såg inte din fråga. Ja dom finns. Har inte pris här nu. Ska svara dig så snart jag kan. Har säljare här hela dagen i morgon. Återkommer:) Eva