onsdag 1 januari 2014

God fortsättning

Smultris öppet i morgon 10-18


Dom här bilderna har jag snott från vår släktwhats app. Förstås är dom från Hanna
Vi pratar med varandra så, familjen och mormor. Farfar tror sig inte kunna men vi skall nog lära honom också. Det är riktigt kul. Vi skickar bilder till varandra flera gånger / dag. 
Så här såg det ut på Promenade des anglais igår. 
Hanna landande riktigt sent i förrgår efter dryga veckan hemma över jul.
Då tog hon den här bilden när hon gick igenom gamla stan. 
Shit vad jag ÄLSKAR det stället. Blir varm i hjärtat när jag ser det. 
Skön känsla:)
Ljuset och pulsen där i gamla stan är härlig.


Sen när det blir dag är det oftast klart och LJUST.
Ni som varit där vet att det är så ljust att man inte gärna går utan solbrillor.  
Då sticker det nästan i ögonen. Så det är inte för att tro att man är en cooling man har dom.


Gillar skarpt alla FÄRGER. Jag har ju som bekant behov av ljus och färger så ni förstår ju att det här är min cup of tea;) Som vanligt är det säkerligen blomstermarknad på Cours Saleya.


Bilden vi skickade iväg på morgonen var denna. 
Pappan och sonen hade klockan på ringning på nyårsaftonens morgon och drog och spelade tennis. 
Vi var glada för ljuset som faktiskt var här igår.


 På em åkte vi på en riktig långrunda i skogen. 
Jag bara ÄLSKAR DEN SKOGEN!!!!!!
Big big love:) Och allra gladast är jag för att det funkar att springa där nu i vinter. 
Som ni förstår på denna bilden är jag ingen cooling i solbrillor, haha!
Sorry för den OSMINKADE SANNINGEN……

Fick handledsvikter av barnen i julklapp - jobbigt men bra. 
Jag har som mål under detta år att springa 1 - 1.5 mil. 
Kanske det lyckas, vad vet jag?


För första gången igår hade vi en grej som jag inspirerats av från 


Lotta som har bloggen har alltid en massa bra tips. Det här var en grej dom brukar göra på nyår.
Alla som är med säger vad som varit sämst med året. Sen tar man det som varit bäst. 
Slutligen vad man förväntar sig / planerar och kanske jobbar sig till, att nästa år skall bli. 
Vi hade fullt sjå att bli klara kan jag säga. Det var verkligen HUR KUL SOM HELST!!!
Kommer vi absolut att göra fler gånger. 
Här är det Lena som beskriver 2014. Hon har eget företag sen ett år tillbaka och känner stor förhoppning för det. Och det är bara framåt som gäller nu, haha - verkligen talande bild för det. 


Detta är nyårsdagen 2013. 
Vi var några par som åkte till mina svärföräldrar i Bollnäs. 
Badade bastu och tunna och lagade en massa god mat.
Jätte mysigt med snön under jul och nyår - men nu - nej tack. 
Nu kommer det pärlhyacinter och tulpaner till oss på Smultris och då skall det vara vår i luften:)

Önskar er en skön start på det nya året med Ivanhoe och hämtpizza;)

Årets första kram från mig.
Allt gott!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eva!
Jag hade tänkt ett besök hos er, för påfyllning i garderåben. Men jag är tveksam, då jag helst vill slippa träffa Viktoria med bloggen matplatsen, vet ju att hon jobbar där ibland.
Tråkigt at inte kunna besöka min favorit butik, känns inte helt kul faktiskt.
Gott nytt till dig!!från Anna

smultrongården sa...

Oj, det var tråkigt.
Victoria har dessvärre knappt varit här på hela hösten eftersom hon har så mycket med sin egen firma. Vi hoppas att det kan bli mer nu på våren.
Dock skriver vi alltid ut när Victoria är här så det kan du lätt kolla på fb eller blogg.
Du är välkommen när det passar dig.
/Eva

Anonym sa...

Tack snälla Eva!!!!
Jag får hålla kollen :)
Med vänlig hälsning Anna

Anonym sa...

Klickade hem kläder via nätet, istället för ett besök hos er denna gång !!
Eftersom Vickan skulle vara där oftare och den risken vill jag inte ta,,, så nu så får det bli såhär istället.
//Anna

maria at inredningsvis sa...

HÄRLIGA bilder :) jag vill önska dig ett gott nytt år fyllt med glädje.

Kolla gärna in min nya post om du vill ha en gudomlig sås som måste smakas:)

LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion