söndag 26 januari 2014

Kan inte låta bli att ge er lite ljus & färg….




när Hanna berikar oss med det. 
Det här var vid 16-tiden i Nice igår. 
Idag var det tydligen till och med nån som badade. 
Tänk vilka färger naturen skapar själv.




Loppis typ i Garibaldi??
Eller är det i Villefranche? Gissar Garibaldi. Har själv aldrig varit där trots att det är centralt i Nice. Är bara på lördagarna tror jag. Vi har väl alltid gjort annat då. Mannen på bilden är okänd. 


Okända är inte dessa små godingar.
Amanda min brorsdotter skickade precis den här bilden till mig. 
Barnen hade plockat till sig godis ur godisskåpet. 
Mysigt. 
Sånt skåp skulle jag gärna vilja göra till mina barnbarn (om jag får några…??!!???) 
Men förresten, jag skulle inte vilja föda dom med godis. 
Och tänker jag efter kommer dom kanske inte att jubla över ett skåp med morötter, tomater och broccoli. Eller? 
Nej så känns det inte. Kanske får man fixa ett skåp vid juletid eller påsken, och bjussa grönsaker dessemellan?? 
Skall kolla med ev föräldrar när den dagen kommer. 
Känns inte helt aktuellt ännu. 
Nu skall vi kolla Slottsstjärnorna från igår. Spännande att se vad Hoforspojken Lasse Åberg hittade på.

Fridens!

Inga kommentarer: