måndag 5 januari 2009

- 20!



Går ju inte att säga annat än att det är RUSKIGT KALLT!!!

Jag säger bara TACK TACK TACK för att vi har rustat alla eldstäder i huset.

Helt klart ett gigantiskt jobb - men ack så värdefullt!


Kakelugnen står i vårt sovrum. Igår kväll gick jag och la mig och läste till ljudet av en sprakande brasa med bara en svag lampa på, så elden lyste upp rummet, såå mysigt.


Den här ugnen stod på vår övervåning när vi flyttade in. Här stod en gräsligt ful grön ugn. Jag har egenhändigt burit ner varenda sten, minns att svetten dröp om mig - var livrädd att tappa dom i trappan också. Svintungt men kan lova att det var värt mödan!!


Kransen är jätte poppis, vi säljer den i butiken.

Finns en ljuslykta som har kransen runt sig också. Fotar den nån dag. Man kan även dra ut den så man får en lång "ranka", t.ex att lägga på en dukning.


Drömhem & Trädgård

Oj, så mycket dom hade med som vi har i butiken. Bla det jätte snygga skåpet jag fotade strax innan jul. Den här fina pläden också. Stina har den som pläd på sängen.

Finns även som enkelsängsöverkast och dubbel. Kuddar finns i 2 storlekar. Jättefint!

Mycket lätt att skicka för den som vill...

Nu har det mesta av julen fått åka tillbaka på vila till nästa år.

Det här riset får dock stå någon dag till - älskar dom kulorna!

Nu blir det promenix i solen, härligt!

Ha en riktigt skön trettonhelg. Ta vara på ledigheten, nu kör det igång snart igen...

Kramar Eva

6 kommentarer:

mig & alice sa...

Åh herrejisses vilket vackert överkast!!
Har ju den tidningen men har som vanligt inte hunnit bläddra i den ännu :-).

Nu blir det ju ett måste!
Du, har du bokat resa igen??!! du är häääärligt galen människa...jag ska hålla mina tummar och tår för er att den finns kvar. Tala om när ni ska åka så att jag kan börja knipa, hihi.

Jadu...idag tänkte jag mig att jag skulle ha en lugn dag i butiken (ingen som går ut när det är så snorkallt) så att jag skulle kunna fortsätta operation inventering...men, men de bidde inget av med det...fick nog ihop 8 rader!! Men det är ju förträffligt att det kommer kunder :-). Får med andra ord åka ner imorgon, ingen ledighet här inte!

Ha det så himla gott.
Kramar i massor
Melinda

My Lovely Home sa...

Hej Eva! villka fina kakelugnar, jag får nöja mig med braskamin.
När jag var liten och bodde hemma så hade vi ett gammalt hus på 400kvadrat och 12 rum, då var det kakelugnar i alla rum så jag får väl leva på det;)Jo det är bra med butiken,just nu är det inventering som hägrat jag har räknat så armen värker. Min vän lotta var till dig förra söndagen och hämtade träskor för andra gången tror jag. Hon tycker att smultrongården och du är lika trevliga som jag tycker=) Jag tippsade om att du hade träskor i flera färger än vad jag hade så då for hon till dig. Lycka till med allt Kram Johanna

Anonym sa...

Hej.Har du ngt recept på mormors goda pepparkakstryffel?

Fru Bes Blogg sa...

hejhej! Härligt med kakelugnar!! det blir sån härligt skön värme av dom...

Jag undrar lite vart brädorna tog vägen? Vart de nå knas??

//Fina

Fru Bes Blogg sa...

Men det är då ingen brådska med dom! Ta den tid du behöver, det är ju bara ett par plankor för gudsskull :-)
Det är bara å höra av sig när dom är klara, lugn bara lugn ;-)

//Fina

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Japp, jag har klippt mig ganska kort nu, lite roligt att prova, jag har inte haft så kort hår på jaa säkert 15 år..
Vilken fin kakelugn ni har, vi eldar också här hemma nu i våran, det värmer så gott, vi har - 20 grader idag...gissa om det bet i kinderna då jag var ute med Nisse...ujj...
Vad mysigt med en massa värmeljus ute i din butik, kan bara föreställa mig hur fint du har det där...
Ha det gott
Kraam Anette