söndag 4 januari 2009


I´m the choosen one!!


Skumtomtarna är extremt lätt att utrota. Dom första tio tuggar man, resten öppnar man bara munnen så slinker dom - lätt som en plätt - rätt ner!

Japp, det är faktiskt helt sant.

Helt självutnämnd är jag också.

Att ha det stora, tunga ansvaret och se till att

ALLT
familjens godis tar slut så fort som möjligt!

Mmm, mina älsklingssnöbollar. Med härlig seg kola i som karius & baktus ääälskar att bygga hål i!

Det hela har pågått i dryga 20 år sedan första barnet kom.

Eftersom det är så otroligt onyttigt med godis vill jag skona mina stackars barn och äter därmed upp allt själv. Vilket har lett till att barnen inte alls är särskilt hågade på godis och aldrig ber om det. Men eftersom denna mamman anser olika godisfärger i vackra burkar förhöjer inredningen i hemmet finns här MÄNGDER av godis JÄMT!

Mormors goda pepparkakstryffel...

Gick runt till varje unge inför nyår & bad att vi skulle ha ett "sluta äta godis" vad.
Tror ni det gick bra??
Icke!
Alla sa: varför då? -Jag äter ju ändå knappt nåt så det är ingen mening.
Då tog jag ett med mig själv.
7 timmar gick det.

Nu är jag helt ensam att ha detta ansvar i ett hus som dignar av godis

som ingen släpat dit - förutom modern

Som ingen MÅSTE äta upp - förutom modern

Åååh, vad ska jag gör???

Går snart med mig själv till Sverker:

-Ska det behöva va så här???

-Varför, varför gör du så här??

-Eva, berätta!! Varför!??

-Nej du, Eva, nu kastar vi dig i DISSAR LÅDAN - din fuling - Eva!!

POFF!

6 kommentarer:

Jessica sa...

Hej,
ha ha, skumtomte-utrotare :)
Går och sneglar på askar, burkar och fat med godis härhemma, och vips slinker det ner några till.
Usch, ska kasta allt godis på tisdag kväll tror jag. På onsdag får det bli nya (sundare) tag.

Hoppas kunna komma till Smultrongården om ett par veckor, när vi besöker våra bästiga kompisar i Lindesberg! Var där i somras, och det var jättemysigt!

Kika in hos mig, där finns en tävling som jag tror du gillar...

Må gott,
Kram
Jessica

rosenskära sa...

Här har du en till som inte kan ha godis hemma (fast ärligt talat är maken ännu värre än jag...). Mest frestande är faktiskt ostbågar.

Men jag har lovat mig själv bättring för kroppen mår ju inte bra av det och mårin te kroppen bra så mår ju inte jag heller så fint...

Lena

Nina sa...

Hoppas du har utrotat tomtarna nu .. annars så får du göra en Anna Skipper och bara slänga ut eländet ...vilket aldrig har hänt här heller men jag är bra på att ge råd ;=) inte leva efter dem....

kram på dig/Nina

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha,ha, va du är kul! Jag kan också lätt utrota skumtomtarna: ) Och de där snöbollarna, farligt goda! Jag äter godis så jag rullar fram efter dessa helger! Va kul att det blev lyckat hos Melinda!

God fortsättning på året! Mari.

annaslantliv sa...

Äntligen en familj som min. mina barn äter inte heller godis, kanske just för att det alltid funnits och jag jämt äter... Lite ibland men inte mycket. Själv äter jag så mycket jag bara kan! Smarrigt.

Det var så mycket folk igår och man är ju inte direkt unik som bloggare längre så jag "presenterade" mig inte igår, men nästa gång ska jag göra det!
Jag tycker det var hemtrevligt och mysigt med all "röran". Inget att skämmas över alls. Underbart.

Lycka till med ätandet! Nu går jag och tar mig lite Rocky Road och knäck...

Kram Anna

Signes Vind sa...

Du är sanslös i dina målande beskrivningar - jag dreglar över bilder och allt gott du visar. Visst måste man bara förbarma sig över allt ouppätet godis - jag offrar mig gärna. Jag får frossa till i morgon (trettondagen) sen blir det GI under våren!
Följer med spänning ditt franska äventyr.
Kram Lotta på Signes vind