torsdag 8 januari 2009

Nu är det riktigt nära...
Att för oss som har butiker åka på inköpsresor så vi kan förse alla våra shoppingglada kunder med nya fräscha, roliga grejer.
Det är alltid lika kul att åka iväg och få ny härlig energi av alla glada människor som säljer så fina saker till oss och även av att se alla vackra saker som finns.
Eftersom jag är som en riktig fossil på denna mässa har jag genom åren fått mina speciella favoriter. Klar etta är Miljögården. Började handla av dom på -80 talet.
Då var det helt fullpackat i deras monter som dom hade på mässan som då var i Sollentuna.
Det var deras otroligt fina kransar och ljusmanschetter jag köpte.
Ja, inte bara jag utan mängder av inköpare gjorde det...
Vet ni vad dom gjorde senare - jo, då hade dom en visningsvåning i ett jättegammalt hus i gamla stan. Den våningen är en sån som man bara drömmer om. En söt liten trappa upp till världens sötaste våning, full med fönster så den var underbart ljus.
Hör här: Direkt man kom upp för trappan hade dom ett fika bord som var dingnande med kakfat i våningar. Och en i särklass underbar tårta. Allt det här stod vid fönstren som vette ut mot den gamla gränden. Jisses amalia så fint det var!!
Dock kan jag tänka mig att det inte var helt enkelt att transportera alla möbler och saker uppför den smala trappan. Många gånger ser man bara det mysiga... Men efter att ha öppnat en liten butik vid namn Smultrongården vet jag vad det innebär. Tur att kunden oftast bara ser det mysiga! Och vi som hålls i såna här gamla hus är så passionerade att vi orkar hålla på.
Miljögården 2009:
Absolut lika fullproppad mässmonter. Och det är inte ovanligt att man hör kunder som går därifrån och blir sura över att inte få handla. Men visst är det väl så, blir det för många med lika saker på samma ställe tappar allt sin charm. I alla fall för mig. Och jag tror för många andra också. Dom har ett oerhört brett sortiment, man kan ha butik med helt olika utseende och ändå vara stor kund hos dom.
Men ni alla vet ju precis vilken stil jag gillar.
Titta bara på det superfina utskicket dom gör nu!
I love it!!
Det är så himla kul att man kan få rysningar av grejer som är helt rätt - trots att man hållit på så länge. Att dom sen fotat ett lavendel fält, troligtvis från Provence gör ju definitivt inte saken sämre. Och vet ni - dom bjuder fortfarande alla på tårtan!
Nej hörrni, bäst att se till att fräscha till butiken - nyheter på ingång!
Kram på er
Eva

7 kommentarer:

Kallholmen sa...

Tjenixen Eva!
oj vad du sprutat ut inlägg nu då ...
Jätte kul jag var tvyngen att läsa ikapp lite det vara ett tag sen jag var in, har faktiskt varit lite dator fri under helgerna.

Jag är också en riktig godis råtta tyvärr.det är inte bara tänderna som ryker midjan är ett minne blott efter alla ljuvliga praliner suck suck.
Men det är länge kvar till sommaren tak och lov!
Kram Malin

♥Min Eden♥ sa...

Hej På dig!
Jag tänkte samla ihop några bilder på hur ett planteringsbord kan se ut...
Har du något emot att jag lånar bilden du har på din blogg:

http://smultrongarden.blogspot.com/2007/06/planteringsbord.html

...om jag lovar att nämna din blogg, och länka till den? Jag tar inte illa upp om du inte vill vara med, men jag vore glad om du meddelade mig även om du inte vill vara med.
Kram Nina

♥Min Eden♥ sa...

Tack tack...:) men då ska jag låna din bild, och som sagt nämna och länka till din blogg!
Kram och Ha det Gött/ Nina

Handplockat sa...

visst ÄR det härligt med nedräkning till formex nu tänk om en vecka då står jag där med dreglande mungipor och bara njuter...

ha det bäst

LantlivsAnette sa...

Lycka till nu på mässan, vi kommer inte den här gången, vi ska satsa på höst mässan, jag har redan bokat både flyg och boende till den..Du, jag har nog hört talas om den där tårtan !! en kompis till mig jobbar i en blomster butik här som handlar av Miljögården, hon tycket inte om tårtan, bara smör säger hon..hii..hii..men jag skulle nog gilla den med en kopp kaffe...
Ha det gott
Kraam Anette

Anonym sa...

Hej Eva! Vad fin din blogg är och vilka underbara saker det ser ut som du har i din butik. Tyvärr hade jag ju tagit fel på dagar i tisdags :( och åkte till dig från Västerås den dagen du hade stängt....(hoppas att förskylningen är bra nu!)Jag gör ett nytt försök i morgon, vi ses då : )

Underbar kväll & glöm inte att titta på Lets Dance *ler*
/Karin Widell

My Lovely Home sa...

Hej ja mässan blir skoj! vi åker på torsdag, har velat fram och tillbaka om villken dag som är bäst men det blir torsdag som vanligt eftersom det är öppet till 20.00 Om du är där då så kanske vi syns. Kraaam Johanna