tisdag 17 november 2009

Nu ser vi framemot

Ni skulle bara veta hur det ser ut nu, hahaha, ingen skulle någonsin tro att det går att få ordning till torsdag morgon. Men jag kan tala om, hur hemskt det än ser ut så har det varit värre!
Första året när kakelugnarna skulle beskiktas och sortar´n dammade ner ALLT kl 16.00 dagen innan. Då höll vi oss för skratt. Men morgonen efter såg det schysst ut och vi var så gott som färdiga.
Så jag känner mig vid gott mod, trots allt...
Min kompis Lena har varit här idag med granar. Dvs LiaLena Granar blir det då.
Hon tar 150:- för dom stora och 75:- för dom små.
Jag fotade dom nu när det var kolsvart men jag besparar er den kassa bilden!
I morgon kommer Sandra från Lyckoklövern i Lindesberg med kransar. Det ser jag framemot. Älskar kransar. Men jag berätta att jag binder aldrig själv. Tur att det finns andra som gör det!
Bilden till julannonsen har duktiga Camilla tagit. Jag visste inte vem hon var, men hon mailade bara mig i julas och gav mig den fina bilden. Sedan började vi prata och det visade sig att hon har ett grymt växthus.

My Good, ljuvligt!!!
Och trädgården, uj, uj. Fotograf Magdalena Björnsdotter och jag var där i somras och fotade. Jättefina bilder. Det var en fröjd att vara där en stekhet sommar dag.
Kommer i Lantliv någon gång vår/sommar nästa år.

Ni kan se mer inspirerande bilder på Camillas blogg.
En härlig bild på Camilla
Nej minsann, idag har det varit 15.5 timmars arbetsdag. Vi har varit fyra pers men katten vet om det inte är rörigare än när vi började... Bäst att ta en tidig kväll så vi hinner fixa röran i morron. Annars är vi rätt körda... I morgon ska jag skura en spark det första jag gör. En sån urläcker! Köpte den en av de två sommardagarna i somras... lite galet tycket alla men jag var överlycklig! Visste precis vad den skulle användas till i vårt julhus.
Tur att man längtar till morgondagens arbete trots att dagarna är oändliga:))
Kramar JulEva

3 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh vad mysigt med julmarknad !! Kan ju bara föreställa mig hur fint du har det i Smultrongården då !!!
Tänk ändå att det redan är advents tid nu..
Och du..wow vilket växthus !! Längtar tills det kommer i tidningen !!
Ha det gott
Kraaam Anette

Sofia sa...

Hej!
Är det öppet till 19 imorgon som det står i kanten (i annonsen står det 18)Jag var sugen att ta en sväng till julstugan efter jobbet!

PS vilken fantastisk kontrast det underbaraste växthuset och julmarknad!

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Va mysigt med julmarknad, längtar så tills det är dags! Ser fram emot tidningsreportage!
Lycka till med advent och allt!
Carin