lördag 21 november 2009






Och så kom julen...

Och precis som Hanna skrev tidigare så blev det en riktig julstuga.
För oss som jobbar är det så otroligt kul att greja om och få en helt ny miljö att vistas i.
Inte direkt så att det gör sig själv. Lååångt, långt ifrån. Det ligger extremt många timmar bakom. Men det är alltid samma underbara känsla när allt är klart. Julmusiken på, golven såpskurade, mattorna tvättade och ljusen tända. Då fylls man av en sån harmonisk känsla att det är värt allt slit.
Men faktum är att nu börjar jag om... mattorna ligger i maskinen och jag är på väg ut att dammsuga och såpskura - igen...
Den rena känslan man fick igår är tyvärr som bortblåst. När vädret är som skrutt och det är lerigt och blött ute blir det ju hur lortigt som helst inne. Men, men jag har ju både tvättmaskin och dammsugare plus mig själv: en städtant, kan inte bli bättre!
Hanna följer med mig ut och fyller på grejer. Vi lyckades ju pricka in att få tre nya leveranser på fredagen också. Inte så passande men det är inte heller mycket man styr över. Och bäst att snabba sig att packa upp så sakerna inte blir blöta eller fuktiga. Dock verkar vädrets makter vara med oss denna dag. Hittills inget regn. Yeeah, tack för det!!!
Högst upp på Libertys julavdelning i London har dom sina kulor i trälådor. Det ser så grymt läckert ut. Det glittriga läckra ihop med naturmaterialet i lådorna, snyggt! Så i år fick vi till det med lådorna som är tänkta för dvdskivor. Lite Libertyskänsla på Smultris, cooolt!
Hanna i en blus som jag tycker är så jätte fin.
Och passar så bra till jeans och tuffa stövlar.
Men det gör ju det mesta av Mollykläderna...
1 995:- kostar den.


Det roligaste att ha en butik är att träffa goa, glada, trevliga kunder. Jag var bara tvungen att ta fram kameran när jag såg den här synen.

Det såg så läckert ut när jag kom in och dom hade varsin korg på armen och diskuterade glatt med varandra. Lite som i en gammaldags affär. Mysigt!

Man kan ju tro att jag vill leva i en annan, gammeldags tid och ja, det är nog så. MEN inte under dom förhållanden som var då. Därför känns det skönt att få in lite av den gamla känslan i vår moderna tid. Sånt jag gillar så otroligt mycket. Och dom här tjejerna hjälpte definitivt till att känna så igår. Härligt!

Nej minsann det här duger inte.

Nu är vi redo att möta en ny spännande dag.

Ha en underbar helg & fyll den med mycket skoj!

För er som tänkt besöka oss:

Varmt välkomna hälsas ni av oss alla!

Kramar från oss:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt Eva!

JAg besökte nys en butik i Göteborg som jag verkligen kan rekommendera, Grönbergs interiör. Där hade de enligt uppgift lagt ner 600 timmar på sin julskyltning som i år hade temat Svansjön. Det var helt fantastiskt, vissa lördagar kommer tjejer att dansa balett i fönstren.

Maria

Norregård sa...

Hej!! Förstår att ni lagt ner mycket jobb!! Ser så mysigt ut i butiken! Synd att det är så långt! Jag brukar säga att jag är född i fel tid....men som sagt inte under dom förhållandena...
Kramar Malin

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Det var mysigt att se er idag, även om det mest blev att hämta hem varor ;)Strosa blir det till att göra utan barn :) Kram kram

emmathilda sa...

HÄRLIGA bilder! Så ljuvliga, älskar allt med inredning och göra! Kram på dig :)

Roxana sa...

Hej Eva & co!
Hoppas ni får en mysig söndag med mkt folk!
Det var så mysigt i butiken när jag var ute i fredags!
Ses senare i veckan!
KRAM