måndag 2 november 2009

Härliga Måndag!



Jag vet, det kanske är lite provocerande att tycka det?? Inte meningen i så fall!
Jag älskar måndagar. Början på en helt ny oskriven vecka. Som man själv får se till att fylla så den blir som man vill ha den, häftigt!
Självklart jobbar jag som vanligt. Det är så himla kul när jag får frågan på Smultrongårcden: vad gör du annars då, vad jobbar du med då? Ja, ni har ju bara öppet 3 dagar här...
Hmmm, ni som är här ofta vet... det är inte direkt bara dom 3 dagarna som fylls med jobb - haha!
Förutom alla högar av pappersarbete skall jag åka till IKEA idag.
Bunkra på oss en sisådär 200 förp med värmeljus. Jag ber för att starka Stina följer med. Så trist att fixa det själv. Sen vet ni ju att jag inte är någon älskare av den storlek på butik... och förresten inte utbudet heller, men kronljus o värmeljus och lite annat smått o gott är perfekt att shoppa där! Och måndagar brukar vara ok där.
I det här fina hjärtfatet gjorde vi fruktsallad till Hanna när hon fyllde i somras och tog med till henne. Hon jobbade fr 07.00 till 22.00 den dagen så vi fick fira henne på lunchen.
Det var det fatet jag tog med i handbagaget som jag berättade om att ni skulle få se bild på nån gång. Det är ungssäkert så det är riktigt användbart. Och ursnyggt tycker jag!

En bild på tårtan som Camilla har gjort och som Helena och hon firade mig med i efterskott i slutet av september. Vi har gjort som tradition att baka eller göra nåt smaskigt när vi fyller eller när det är nåt särskilt. Bra tradition tycker jag!! Gissa om den var god... ojojoj, jag säger bara det!


Sen fick jag bl a den här boken som jag länge velat ha. Som jag tidigare berättat är jag galen i bak och kokböcker, så himla kul! Det är mitt sätt att koppla av, i soffan med en kokbok.

Och vet ni, döm om min sagolika förvåning!!!

I fredags ringde jag Hanna och sa att hon kunde komma till oss och äta på kvällen. Nej säger hon, jag ska vara hemma och baka matbröd. Nu kanske det inte låter så konstigt för er andra, men mina barn har verkligen aldrig varit intresserade att varken laga mat eller baka eftersom dom varit tvungna att göra det sen dom varit små. Jag har varit en urusel lekmamma men satt en kniv i handen och låtit dom varit med och skära och hacka i köket från mycket tidig ålder.

Och tydligen ger det resultat så småningom, förutom brödet hon bakade hade hon gjort lasagne på färska plattor. Oj vad jag tycker att det är kul! Det är några år man kan ha ett mellannamn på sina barn: Anti passar bra tycker jag! Passar faktiskt bra på dom allihop!! Inget är kul och inget ska man göra, speciellt inte det föräldrarna kommer med. Verkar som att det går att plocka bort det från äldsta dottern nu, då är det bra 3 kvar med detta fantastiska namn, hmm...

Vi har fotat en massa nya outfits men tyvärr hittar jag dom inte.

Hanna får hjälpa mig - så jag återkommer.

Nu får vi se till att fylla måndagen med trevliga saker, trots att himlen hänger ganska nära hustaket idag..

Kram på er!

Eva

5 kommentarer:

annika sa...

Det hjärtfatet hade du kunnat ta med fler av hem till Smultrongården. Jättefint.
Jag har ju också märkt att det som var fullständigt otänkbart för några år sedan nu är sån´t de längtar efter! Minns att jag själv ogillade saker som mina föräldrar värdesatte men nu är det hög prio på det för min del. Konstigt...men det ska väl protesteras mot föräldrar.
Kram på dig/er annika

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Hej Eva...Såg det fina erbjudandet i tidningen idag :) Det blir väl ett besök hos er kan jag tror (P-O håller sig för skratt...han brukar säga lite bedrövat "du är ju bara glad när du är på Smultrongården). Så illa är det inte, men jag trivs hos er :). Du, vet du när Calou-bootsen skulle komma in? Är de slutsålda redan eller? Alltså, jag menar reserverade/undanlagda? Kram kram

Majas mammelucker sa...

Hej Eva..
Fatet var helt underbart..
mycket fina kläder ni fått in ..ska försöka ta en tur till dig ..hade så gott och ha en bra vecka.
Kramar Maria

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Hej Eva, tack för svar!!!Kan man få tinga ett par "svarta" boots (de ser ju rätt grå ut på bilden, men jag menar inte de i grått lack...)i storlek 39?
*Lägger huvudet på sned*...Du kan väl höra av dig om de finns kvar att beställa och om det är okej...Vet du priset förrsten? Kram kram

Norregård sa...

Fatet är jättegulligt! Tårtan ser verkligen smarrig ut:o) Härligt att höra att Du gillar måndagar!!!
Kram Malin