fredag 30 oktober 2009


Sommarkläder!!!!

En riktigt fin klar, kall härlig höstdag är det idag. Då fick vi en säljare hit som visade sommaren 2010. Härligt! Bara det att man tycker att det ska bli sommar så man får använda det...
Jag har inte berättat om våra inköp i Frankrike nu sist.
Ett av dom var ett skåp (som är kvar därnere).
Ett som jag nästan svimmade när jag såg!
Makalöst läckert!
Men det var stort, ja inte någon gigantisk historia, men inget att göra som vanligt med: bygga kartong och ta som flygbagage.
1.20 x 1.70... krävs nog lite mer än den vanliga kartongen för att få hem det.
Det är ett antikt franskt skåp. Ljust mintggrönt med rosa hyllor.
Låter det scarry?? Det är ljuuuuvligt!
Jag hade tänkt att det vore kul om det fick plats där vi ska förvara kläderna när bygget är klart.
Vet ni vad kläderna på sommarkollektionen hade för färg: ljust rosa, mintgröna och beige. Exakt som skåpet! Nu bara MÅSTE jag få hem det innan april - när kläderna kommer.
Men hur?? Bra idé, någon???
Här är en ny klänning vi beställt. Fanns även en annan underklänning som vi tog, den var hur läcker som helst!


Urskön jeansklänning. Sån som man kan gå i jämt.

Här har en mammut slinkigt in också...

Jätte skönt bomullslinne, kommer i flera färger.

Nya smycken kommer nu med omgående leverans. Mycket snyggt var det.
Kjol som påminner om den vi har nu. I stretch som jag gillar så mycket.

Jätte fin sommarblus.

En mammut igen...

Stickad klänning från Italien. Även sjal och äkta skinnväska därifrån.

Klänningen är hur skön som helst. Inte ett dugg stickig. Väskorna finns i fler färger och har massor av småfack inuti. Men vad har jag i handen...???!

Hedvig The Owl

Min chef är en ganska bister variant...

Hon sa att vi måste visa mina glasögon. Inget jag var särskilt sugen på men vad gör man??

Jag har använt glasögon vid 10 års ålder, i några år. Sen vid 20 år använde jag ett par år igen. Hade önskat att slippa igen! Men nu går det inte längre. Köpte läsisar på Formex som vi även säljer i butiken. Finns i tre olika styrkor. Och finns även svarta.

Gillar inte ett dugg att ha dom på mig - men vad gör man??

Dom är i alla fall slående lika dom jag hade när jag var 20 så det är väl nån nostalgitripp...

Hörrni, ha en riktigt mysig Halloween helg!

Vi har goda vänner här så det är så himla skoj.

Och i morgon har vi förstås öppet som vanligt. Med en massa nytt i butiken igen.

Kläder, sjalar, smycken och väskor från Frankrike o Italien. Tyger o inredning har kommit från våra danska leverantörer.

Ha det gott och välkommen hit om ni har tänkt er det!!

Kramar från oss alla:)

3 kommentarer:

designochsnickeri i lantlig stil sa...

Vilka fina kläder,vill ha...jag tycker det är ursnyggt med glasögon,funderar på att skaffa mig ett par med fönsterglas:)ha en trevlig helg kram Eva

Norregård sa...

Hej!
Vad spännande med ditt franska skåp!! Kan tänka mig att det är jättefiiiint! Fina kläder som vanligt!!
Kram Malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj så mycket snygga kläder!!! Och ursnygga fotomodeller, du är ju så vacker, med både glasögonen med, jag gillar glasögon och tycker det är vackert och klädsamt! Jag gillade den där kjolen mest!

Trevlig helg önskar Mari.

Ny adress numera, fd Guldkant på Livet