söndag 4 oktober 2009

KANELBULLENS DAG

En dag väl värd att fira!
Våran lilla plutt Fabian tar sig en rejäl bit.
Här karvar dom åt sig decimeterbitar av de nybakade kransarna.
Och det får dom!
Våra barn är inte nåt för kaffebröd o godis så jag blir bara glad.
Tänk så fort det går att fixa till så mycket mys!
Fabian ville hjälpa till att baka idag men det är fotbollsturnering och avslutning så det gick inte.
Däremot försöker vi få ihop alla små kycklingar till ett kanelbullekalas.
Men det blir väl som vanligt seeeent.

Jag brukar ta lite olika strössel på.
Lite kul variation till pärlsockret.
Idag får det bli varm choklad m vispgrädde till också.
Alltså en riktig kanelbullefika. MUMS!!!

Det blir dock inte fika ute idag...

Dom här fina bilderna har Magdalena Björnsdotter tagit.

Hanna har fotat massor med grejer i butiken.

Men det spar jag till i morgon.

Kanelbullen är värd ett eget inlägg.

Förresten, om man inte känner för att baka - KÖP kanelbullar.

Värm dom lite i micron så doftar det kanske som nybakt. Bara man får i sig en kanelbullar är alla metoder tillåtna, eller hur:)))

Kramkram BullEva


3 kommentarer:

Anita sa...

Hei Eva
Det var en opplevelse å besøke Smultrongården i begynnelsen av september. (da jeg og min mann var på vei til Stockholm for å "feire" 15 års bryllupsdag, kanskje du husker???) Et fantastisk sted Smultrongården. Skulle virkelig ønske at vi bodde nærmere!!!
Jeg følger med dere på bloggen. Og idag MÅTTE jeg kommentere. Vår eldste sønn heter også Fabian :)

Jeg har veldig lyst på det armbåndet med kloke ord på. Og det grå skjørtet.... og.... *fnis* Kanskje du får en mail fra meg snart ;)

Ellers er jeg veldig fornøyd med treskoene og Odd Molly'sene jeg kjøpte av deg.

Vi feirer yngstemann idag. 7 år!
Ha en fin søndag.

Klem fra Anita (PS Atle hilser også:))

Vit Gladiolus sa...

Mysiga bilder!!!!

Jag har bakat kanelbullar och smockat i mig jag med!!!
:=)
Kraaaaaam

annika sa...

Mumsigt med Kanelbullar. Vi plockade ca 5 liter Trattisar i går efter besöket på Smultrongården. Ganska torrt alltså i skogen.
annika