torsdag 10 december 2009


GRATTIS HELENA
I dag har vi födelsedag här på Smultrongården. Helena fyller år.


Då minsann, gör Camilla världens smaskigaste efterrätt till oss, Mums!

Gissa om det är kul med tjejer som är likna galna i smaskigt som jag, haha!


Här har vi spegelfaten på fot igen, kostar 135:-. Perfekt julklapp till ljus, kakfat eller bara som "fint fat"....

Nu har vi ändrat på vårt julbord och fått in en lite mer glittrig nyårsdukning.


Ni får hålla tillgodo med att gardinen inte är hundra sjysst i sitt "häng".

Här får gästerna en liten gåva att ta med sig hem. Skoj så får man dubbel glädje när man tänker på festen & njuter av klubban efteråt. Spetsbandet går igen i gardinen.

Här får gästerna en liten gåva att ta med sig hem. Skoj så får man dubbel glädje när man tänker på festen & njuter av klubban efteråt. Spetsbandet går igen i gardinen.


Tävling!!!


Vi lottar ut den här jättefina kyrkstaken med el.


Ni som läser runt på bloggar har sett att det varit utlottning på den tidigare.


Kan ju tyckas som en efterapning av oss - men vi tycker att den är så himla fin och passar perfekt nu. Förvisso kan man nog ha den uppe året runt tycker vi.


Vi enades om det som en bra och kul grej att vinna och så får det bli.


Värde hoss oss 845:-.


Du kan vinna den i vitt.


Du länkar till oss lämnar en liten hälsning. Du som länkar får förstås två vinstchanser.


Jag vet att det är många som läser vår blogg men som tycker det är knöligt att kommentera. Maila oss då att du vill vara med i utlottningen. Märk med utlottning.


Det går också jätte bra att du som besöker oss talar om att du vill vara med.


Då skriver vi upp dig i butiken.


Utlottningen håller på till 20 december. Vi sänder ljusstaken 21/12 till dig som vinner.


Vet ni, nu måste jag gå och leta upp vadd att stoppa i öronen.


Har ni också hört att kostymgubbars våta dröm är att vara rockstar??!

Det kan jag skriva under på!!!!

Min man håller nu på att prova en förstärkare eller vad det är och sprutar ut hårdrock så mina öronen svävar nånstans uppe i luften, puh, har man inte nog med tonåringar??!


Ozzy Osbourne

Makens rätta jag??

I såna här lägen känns det bra att besitta stor flexibilitet...

Love from "Sharon"....

58 kommentarer:

Madeleine sa...

Hej!
Jag vill gärna vara med i utlottningen av den fina ljusstaken :-)

Anonym sa...

JAg vill också vara med på utlottningen av den fina ljusstaken.
Maria i Borlänge

Kari sa...

For en flott lysestake!
Selvsagt vil jeg gjerne være med i trekningen.

Kari :-)

annika sa...

Gud så gott det där såg ut! Grattis Helena! Klart att jag vill vara med på utlottningen av den fina ljusstaken. Jag har lagt ut en bild och länkat i högerspalten.
Ha en bra fredag och helg. Har lite för mycket nu för att hinna med ett besök.
Kram annika

Vardagens guldkorn sa...

Å den är såååå vacker! Vill gärna vara med! Länkar såklart.
Kram Linda

Shopaholic sa...

Klart jag vill vara med i denna fina tävling!! Hoppas på tur!!

Jag länkar med bild och länkt hit på min högerspalt!!

ÅÅÅÅH! Vad spännande!!

KRAM

Lillan sa...

Hej!
Imponerande att du orkar göra blogginlägg nästan varje dag trots julhandeln på din gård.
Är gärna med och i utlottningen och lägger en extra länk på min blogg.
hälsar
Caroline

Sofia sa...

Åh vad gärna jag vill vinna!
Den skulle bli så vacker hemma hos mig.
Dessutom skulle jag kunna hämta den som en bra ursäkt för en extra sväng förbi smultrongården...

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Jag vill också vara med i utlottningen :). Länkar från min blogg också! Kramis

Mollymera sa...

Vilken fin ljusstake!!! ;)

Är gärna med i utlottningen.

Anonym sa...

Hej alltid lika kul att vara inne
och kika skulle inte ha något emot att vinna en sådan vacker skaplse.
Ljusstakar kan man verkligen inte få förmycket av.

Kram Kristina

Åsa sa...

Hej!
Vilken fin ljusstake, skulle passa fint hemma hos mig;)! Vill gärna vara med i utlottningen men har ännu ingen blogg att länka från. Jättefin blogg du har! God jul och gott nytt år!

Anonym sa...

Jaaaaa, klart jag vill vara med i utlottningen av den fina ljusstaken!
Anne i Nyköping

♥ Affi ♥ sa...

Den ljusstaken är ljuvlig! Jag vill gärna vara med i utlottningen.
Jag länkar på min blogg.
Kram Affi

Therese sa...

Go jul på er! Jag är jättegärna med i er utlottning av den tjusiga ljusstaken.
Therese I Boden

Anonym sa...

Hej.
Jag vill gärna vara med i utlottningen av den vackra ljusstaken!
Anna i Örebro

AkH sa...

Hej, så mycket fint ni har! Jag är gärna med i utlottningen av denna underbara ljusstaken. Länkar också hit!
Ha en skön helg och en fin lucia!
Anna-Karin
hemochting

Zun sa...

Jag är gärna med och tävlar om ljusstaken!!!

Théa & Linnéa sa...

Åh, den är så fin. Vill gärna vara med i utlottningen. Jag lägger ut en länk på min lilla blogg också...
Ha en god helg
/Karin

Birgitta sa...

Hej! Hittade till din blogg idag och vad mycket fint du har.
Jag vill också försöka vinna den fina ljusstaken och så länkar jag på min blogg.
Önskar dej en skön och trevlig luciahelg.
Kram Birgitta

marie sa...

underbar tänk att få lysa upp en tuff och jobbig vardag med denna kommer länka i min blogg

marie sa...

underbar tänk att få lysa upp en tuff och jobbig vardag med denna kommer länka i min blogg

♥ Bina ♥ sa...

Åh alldeles underbar! Den skulle göra sig helt perfekt hos oss där den skulle få lysa upp ett av alla våra mörka stora fönster.

God Jul!
//Bina - everydaymolly

(länkar hit)

Anonym sa...

Hejsan!
Vill jättegärna vara med och tävla om den vackra ljusstaken.
Anita i Ljusdal

Amanda sa...

Hej Hej!
Jag vill jättegärna vara med och tävla om den fina ljusstaken, perfekt i vitt! :)
God jul!

Anonym sa...

Hej!
Jag vill väldigt gärna vara med i utlottningen av ljusstaken!
Mvh, Marie L i Kumla

Lotta sa...

Hej! Jag vill jättegärna vara med i utlottningen av den fina ljusstaken och har länkat till er på min blogg.

Annelie sa...

Jag vill jättegärna vara med i utlottningen av den fina ljusstaken

Lyckofröken sa...

Hej!
Jag vill oxå gärna vara med i utlottningen av den fina ljusstaken :-)

Ninna med En Skopa Odd... sa...

Whoho!
Jag vill också få chansen att vinna den ljuvliga ljusstaken! Jag tar och länkar från min blogg omgående!
Ninna!

Anonym sa...

Vill ödmjukast tacka i förväg för denna vackra tingest!

Och, ja, jag är med!

Kram

Anonym sa...

UNDERBAR ljusstake vem vill inte vinna en sådan det vill iallafall jag
kram yvonne
gustafsson.yvonne@telia.com

Sara Mia sa...

Självklart vill jag vinna denna vackra ljusstake. Hoppas på tur!

Malin sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen :-)
Mvh Malin Pettersson

Unknown sa...

Såå härligt att du gör en utlottning också på denna ljusstaken! Den är bara så vacker!
Jag är med och länkar i min blogg, i höger kant, strax nedanför mitten.
Hoppas ni haft en fin lucia och 3:e advent!
Ha en bra vecka nu!
/Kram Karin

Maj-Len sa...

Jag vill gärna vara med om utlottningen av den fina ljusstaken.
jag har ingen blogg.

mlaymark@gmail.com

Johanna sa...

Oj vilken annorlunda ljusstake! Jättevacker!
Jag är gärna med på utlottningen!
Hälsningar Johanna

Erika sa...

Vilken underbar julljusstake, jag vill vara med och tävla.

God Jul!

Mvh
Erika

Anonym sa...

Jag vill så gärna vara med i utlottningen av den underbara ljusstaken. Håller tummarna!

Julhälsningar Maja

Anonym sa...

Självklart vill jag vara med i utlottningen av den vackraste ljusstake som finns!

Kram Isabelle

isabellegranqvist@yahoo.com

hemma hos lilla mej sa...

Jag vill gärna vara med att tävla.Bara ÄLSKAR denna ljusstaken.Jag länkar på min blogg så 2 lotter blev just nu mina.Ha en fin kväll vinterkram Rita ♥

Inas sa...

Hejsan!
Jag vill gärna vara med och tävla om denna fantastiska ljusstake. jag länkar såklart också.
goa kramar Ina

Photo by Maria sa...

Vilken fin blogg jag hittade här... Och vilken dukning så vacker..

Jag vill gärna vara med och tävla om den vackra ljusstaken och jag länkar så klart från min blogg..

Kram
Mia

Anonym sa...

Vill gärna vara med om att få chans att vinna en sådan underbar kyrkostake. Hoppas på tur...

Hälsningar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej på dig fru Osbourne, jag håller med, för mycket och hög hårdrock kan ju golva vem som helst. Bra idé och lotta ut en sån vacker ljusstake, någon kommer bli väldigt glad före jul. Jag är gärna med, och länkar såklart.
Ha det gott
Julkram
AnnaMaria

Vita hjärtan sa...

Åh....vill ju verkligen ha en sån...just i vitt....håller tummarna för att jag vinner =))) Och jag länkar förstås!

Passar på att önska er en God Jul!
Kram Annemari

Gunilla sa...

Nu vill jag hemskt gärna prova lyckan igen.

Håller tummarna allt vad jag kan.
Tänk om :o)

Kramen/Gunilla

Anonym sa...

Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma...

...liksom den underbara ljusstaken som är VARMT välkommen hem till oss för att lysa upp vår tillvaro!

Carolina i Linköping

Fia sa...

Åh, den var fin! Hoppas jag vinner!

Zun sa...

Jag är med och tävlar om den zunderbara ljusstaken!

Har länkat till utlottningen från min blogg.

Ha det gott!
/Zun

Malin - Ebbas änglar sa...

Hej!
Jag är gärna med i utlottningen av den fina ljusstaken. Länkar från min blogg.

Kram Malin ^^,

mirka sa...

Vill vara med i utlottningen och hoppas sååå mycket att jag skulle vinna!!!

Märta sa...

Vill gärna vara med i utlottningen av den fina ljusstaken! Jag länkar från min blogg!
Nu hoppas jag på tur.
Märta

minvitamin sa...

Maken har bra smak "hör" jag.Den stämman går inte av för hackor:)
Men det jag egentligen ville var att få vara med och TÄVLA om den fantastiska ljusstaken!!

Ha en bra välljudande kväll;)/S.

PS:Jag har länkat.

Villa nöystu sa...

Hej, gissa om jag vill vara med, har halkat in här på sluttampen av tävlingen. Jag länkar fr min blogg. LJusstaken är den vackraste i sitt slag, jag har den i silver, men vill ju så gärna ha den i VITT oxå!!!! SKa hålla tummarna megahårt!
Har kollat igenom din fina blogg och tyckte det var läskigt m de där korten som kom. Jag hittar inte slutklämen. Är jag blind? Är så nyfiken...

Må gott,
kram Petra

Anonym sa...

Hej!
Jag vill absolut vara med och försöka vinna den fina ljusstaken! Jag har följt din blogg ganska länge nu och jag tycker att att det är kul att ni även har börjat att visa kläderna som ni säljer.
Hälsningar
Charlotte från Hofors

Anonym sa...

Hej!
Jag vill absolut vara med och försöka vinna den fina ljusstaken! Jag har följt din blogg ganska länge nu och jag tycker att att det är kul att ni även har börjat att visa kläderna som ni säljer.
Hälsningar
Charlotte från Hofors

Anonym sa...

Tydligen lyckades jag få in min kommentar två gånger. Det var inte meningen och inte vet jag hur jag får bort den heller....

Charlotte (igen)