tisdag 1 december 2009

Ett annorlunda inlägg



Snälla, snälla, snälla!!! Ibland blir det bara lite FÖR mycket.


Jag har oerhört mycket positivt och trevligt runtomkring mig.


MEN, måste tyvärr bara säga MEN, igår kväll kände jag att det blev för mycket. Själv har jag några bloggar som jag läser. Och vissa får såna jäkla elaka och dumma kommentarer. Tack o lov har jag själv bara fått en enda rätt onödig sådan. Kanske för att inte många kommenterar här, haha... hur som helst, jag känner att jag vill ta mitt ansvar för mina medmänniskor och försöka skapa en bättre värld.



Att man sedan när man öppnar en tidning, slår på radion, ser på tv hör en massa dumma, dumma saker som händer på grund av att vissa människor tänker elakt gör inte saken bättre.



Nu är det snart jul


Alla vi i hela världen har råd att sprida saker omkring oss som förbättrar för våra medmänniskor. Inte bara dom vi känner utan andra också. Helt gratis är det!


Hur sur en människa än ser ut, så när man ler, ibland väldigt länge, så till slut får man alltid ett leende tillbaka. Jag har faktiskt provat många gånger.





Vi människor är så väldigt olika. Vad är det som säger att den ena sorten är bättre än den andra? Den här mannen kommer inte från vårt civiliserade Sverige.


Att ha förmågan att känna glädje trots att man i vissa delar av världen hellre skulle dö om man såg ut så här är underbart. Tänk er den här mannen i Beverly Hills.


Där rättar man till sina utseenden så dom blir perfekta. Uuuää!!!!


Är Beverly människorna lyckligare än mannen ovan.


Sanningen är nog den att mannen utan tänder vinner den tävlingen.



Snälla nån, allt MÅSTE INTE vara perfekt!


När vi åkte till Frankrike o hade en dröm om en liten lägenhet där möttes vi av kommentarer som: Frankrike! Men varför dit?? Där är dom ju inte riktigt kloka, otrevliga och högfärdiga!


Själva hade vi bara varit på Euro Disney och det speglar kanske inte Frankrike så lite skraj var man ju. Vi åkte dit med stor tillförsikt. Tacksamma att få komma till deras vackra land. Under det här året har jag besökt landet med dom otrevliga invånarna som också vägrar prata nåt annat än franska sju gånger.


Vart dom där gräsliga människorna gömmer sig vet jag inte för inte en enda har jag träffat. Jag till och med "pratar" med fransmännen trots att min franska endast sträcker sig till oui och no.... Konstigt! Kan det bero på min inställning tro?


Tacksamhet

känns som något vi borde satsa på nu i juletider. Tänk efter, vi har det rätt gott här i Sverige. (Trots att vårt klimat enligt mig SUGER!)


Tänk på killen här ovan. Han spelar numera gratis för sin modersklubb.


Har troligtvis hur kul som helst.


Självklart sitter nån avundsjuk människa o tycker att "det kan han gott kosta på sig". Jasså?? Troligtvis inte! Bara för att man är stenrik behöver man inte vara GOD. Det finns det tyvärr många bevis på.


Dags att uppmärksamma dom goda! Fatta vad mycket glädje Foppa & Näslund sprider. Tänk vilka bra förebilder för våra småpojkar. En till grej vi ska vara tacksamma för!

När Zlatan kom in o gjorde mål i söndags var det läge för lite blanka ögon.

Kändes underbart att kunna glädjas med honom. Fatta vilket grej han gjorde. Stort!

Ännu en grej för mänskligheten att få positiva vibbar av. Samla på dom!


På 90-talet skulle min polare Dubai-Lena (lustigt namn va!) o jag starta en förening: SS = Sluta slåss! Det blev aldrig mer än en tanke.


I dessa dagar känns det mer aktuellt än någonsin.


Jag menar, människor som är förebilder för många andra, vanvårdar sina djur. Vi har två riktigt, riktigt dåliga exempel här i Sverige. Där vi lever, du och jag just nu. Hur kan det bara få hända?

Hur kan människor i maktposition ha så dåligt omdöme? Jag bara undrar.

Om man inte behandlar djur bra, hur behandlar man medmänniskor då? Småbarn??

Jag har sagt det tidigare, men det tål att sägas igen. I mitt arbete möter jag underbara människor, dagligdags. Det är verkligen påfyllande av energi. Det gäller att se det positiva runtomkring oss hela tiden. Varje dag.

Vi måste bli av med alla neggisar! Bort! Fy och usch o blä! Vi vill verkligen inte ha dom runt oss!

Vi alla måste försöka sprida positivitet överallt, då kanske vi blir fler och dom andra försvinner.

Kanske. Vi kan väl försöka. Det är ju i alla fall jul snart.

Tack för ordet.

7 kommentarer:

Norregård sa...

Vilket bra och tänkvärt inlägg!!
God natt och sov så gott!!
Kram Malin

LantlivsAnette sa...

Så sant, så sant...himmel vad bra skrivet !!
Fram för mer positiva tankar och energier !!
Kraaam Anette

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Tack för ditt inlägg i mitt kommentarsfält igår, det värmde!!!!Jag håller med dig fullständigt i det du skriver!!!!Kram på dig Eva!!!!

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Så himla bra skrivet!
Kram Marlene

Mejrams! sa...

Hej Eva! Håller helt med dig! Det finns så mycket negativt omkring oss. Ibland verkar det som att det är lättare att söndra än att hela. Sagt från en som inte kommenterar så ofta. Det beror dock på att varje gång jag är inloggad via bloglovin och försöker kommentera hos dig, så fungerar det inte. Jag måste alltså gå in på din blogg enskilt för att kunna kommentera. Kram Merja

Lena sa...

Hej!Sååå bra skrivet! Håller helt med! Själv brukar jag säga att dessa neggisar går med ett ständigt grått moln ovanför sitt huvud. Har själv valt att ha en sol ovan min knopp. Livet är så mycket trevligare och roligare då! Som sagt, jätte bra inlägg!
Ha det gott igelkott!
Lena
P.S Stå inte för nära någon med grått moln!

Efwa sa...

Du har så rätt!! Jag förstår inte heller var alla negativa kommentarer om fransmän kommer ifrån. Jag möter bara förståelse och glädje trots min mycket dåliga franska. Fransmännen är positiva och hjälpsamma och gör så gott de kan med sin undermåliga engelska.
Jag ska bli bättre på att blogga i min franska blogg. Snart...
Kramar