måndag 14 december 2009

Vi julfrossar....



Har införskaffat en ny lykta. En som jag bara älskar hela utseendet på.
Tänker på ett julrum á la Narnia.
Vårt vardagsrum är nog så småningom på väg att bli någonting ditåt. Som ett murrigt härligt gammaldags bibliotek. Först ska vi bara klä om soffor, byta världens fulaste Hugokamin, tapetsera.... jaja, det blir inte än med andra ord! Men drömma går...

När andra kortet kom...
blev även resten av familjen konfunderad!


Själv blev jag skitskraj!
Ringde polisen och frågade om dom hört om fler som fått samma?

Det här kändes som om det skulle komma ytterligare ett.
Det gjorde det. I måndags. Ni får se i morron!

Kära läsare!
Jag vill verkligen TACKA alla er som skrivit så snälla mail i samband med vår utlottning.
Och ni som kommer till butiken och berättar att ni läser bloggen och tydligen blir glad av det.

Otroligt kul att höra!!
På det viset vet man lite mer vilka som följer oss. Hur kul som helst.

Såg ni Robbie Williams hos Skavlan i fredags?
Vilken energi han har!

En riktig energikick förmedlade han genom rutan.
Det fick man ju förstås av Idolfinalen också...

Igår hade vi storrensning. Vår källare är extremt liten men tydligen tillräckligt stor för att bli någon typ av återvinning/sopstation.

Igår var dagen D för källarstädning.

Men döm om min förvåning.
Jag hade ingen aning om att jag tagit på mig ansvaret för att förse hela Örebro med plastburkar vid ev. burkbrist.

När hände det??!
Jag fattar ingenting!

Det innebar att städningen gick relativt lätt. Efter att ha kastat ALLA burkar blev det hur snyggt som helst.

Nu ska jag bara försöka se till att värja mig från såna knäppa åkommor!

Idag är det byggesarbete.
Jag börjar med byggnadskontoret och utseende på toalett.

Wisch me good luck:))

1 kommentar:

Théa & Linnéa sa...

Vad full i skartt jag blev när jag läste om dina plastburkar... men jag menar någon måste ju ta ansvaret eller hur...?!
Så fin lykta du köpt!Själv njuter jag av jag lyckades få tag i det sista spegelfatet hos dig och har nu sågat av lite på bokstaven F och då blev det hur fint som helst med bokstäverna. Länkade till din blogg när jag visade dem.
Må så gott
/Karin