torsdag 3 december 2009

Marknadsundersökning
Precis så här i juletider fick jag en idé.
Tillråga på allt när jag satt & gjorde vår/sommar inköp hela dagen (kändes som det!) höll jag samtidigt på att göra 2 annonser som hade deadline igår.
Det är verkligen inte klokt vad mycket man gör som är "runtomkring" en verksamhet.
Som kanske verkligen inte alla gånger är så kul...
Så i morse fick jag en idé.
Inte bara det att alla annonser tar en herrans massa tid. Dyrt är det också...
Kom på att nu ska vi ta och prova en sak.
Nu ska vi ha lite aktiviteter på bloggen och hemsidan som endast de som läser kan ta del av. Även du som bor längre bort ska kunna ta del av det vi gör.
Det är ett litet prov för att se hur pass bra genomslagskraft hemsida och blogg har gentemot marknadsföring i press.
Alltid när vi har saker för oss skriver jag ju det här och på hemsidan men annonserar även. Så då är det ju hur svårt som helst att kolla om just detta ger något.
Vi börjar ikväll med att vi lägger ut någonting som gäller under fredagen.
Man kommer alltså att veta kvällen innan vad det blir dagen efter.
Eftersom jag ändå skriver i princip varje dag på blogg o hemsida känns det extremt bra att kanske i framtiden använda det som annonsplats.
Inte hela tiden men mer än nu i alla fall. Och då läser ju bara den grupp som verkligen är intresserad.
Jaja, vi får se. Lite kul att göra en liten undersökning hur som helst.
Jag lovar att meddela hur vi tycker att det funkar.
Guess what!??
Idag skickar Molly PRE SPRING till oss.
Håller tummarna att det är här i morgon, snääääälla posten,
do what you can...
Ses ikväll igen!
Eva

5 kommentarer:

Lillan sa...

Har inte skrivit hos dig på ett tag men uppskattade verkligen ditt "Annorlunda inlägg". Uppskattar förövrigt övriga inlägg också:)
Du gör nog klokt i att annonsera och göra så mycket reklam du bara orkar den här vägen. Reklamen vinner på den personliga prägeln som är svår att fånga i en tidningsannons.
Köpte en "I say- klänning" hos dig i oktober som jag älskar. Har ni fått in mer i det märket?
kram
Caroline

Anita sa...

Heisan

Lenge siden jeg har vært her inne nå. Har ligget med influensa :( Men nå er formen stigende JIPPI!!!

Ååååååå som jeg ønsker at jeg bodde nærmere Smultrongården..... Tenk hvor koselig det er hos dere nå i adventstiden! Skikkelig julestemning... Men det er nok litt langt å kjøre for oss. Koser meg med bildene her på bloggen da vet du :)

Ha en koselig førjulstid :) Jeg legger nok igjen en kommentar her inne i ny og ne. Uansett så er jeg innom og titter ofte....

Klem fra et vintervakkert Norge med rim på trærne og -5. Solen har også tittet fram idag. Nydelig!!!

Anita

♥ H mitt i livet ♥ sa...

Vilken spännande idé :) Du, om pre-spring dimper ner hos er redan i morgon, kan du skriva i min blogg då? Eller kanske sms:a 073-6000 791? Kram kram

OlgaA sa...

hej!
Hittade till dig! Vilken fin blogg du har!
Så trist att jag "inte hade behörighet" att se din butik med Odd Molly´s kläder ^^ Det var klurigt! ;)
ha det gott!
Kram

annika sa...

Onekligen en intressant tanke som är bra att prova.
Kram annika