onsdag 29 augusti 2012

Maileg gosingar:)


Idag kom leveransen.
Kul!
Favorit i repris kan man väl säga. 
Hade tänkt låta dom bo i skåpet fullt av hyllor på övervåningen i gamla caféet men så bidde det inte.
Deras höghus flyttar ner bredvid disken istället.
 
Nu arras här en del vill jag lova. 
Vill ju att det skall vara så mycket som möjligt klart till lördag. 

Gerbera i nya läckra färger hoppas vi få in på fredag plus en massa annat skojsigt.

Bland annat lite baksaker.
Kan väl kanske passa oss, eller hur;))

Ni tror inte det är sant men jag har gjort det jag aldrig tidigare gjort.
Beställt klänning på nätet.

Jag är ingen beställare av saker jag inte får ta i. 
Men ni vet ju att jag var i PANIK!

Livrädd att paketet inte skulle hinna fram.
Men det kom igår.

Beställde faktiskt tre stycken.
Riktigt bra pris.
Visar er när jag provar "på riktigt".
 
En gillade jag särskilt mycket. Stod liksom EVA på den;)
Meeeeen shit shit shit, jag tog en storlek större än jag brukar ha, men lik 17 så är den för liten.
 
Ååååhh VAD TRÖTT JAG BLEV!!! 
Har ju lite problem att vara lite feldimensionerad, mina föräldrar borde gjort återköp av vissa delar av min kropp..... 
Fick ta hjälp att dra upp dragkedjan av halva familjen.
Såg väl typ ut som en stoppad gris.
 
Snacka om panik - hittar en klänning som kommer i tid men inte passar. 
 
Har lämnat mitt öde i händerna till den bästa sömmerskan på jorden.  
Hon sa att det var ett halvt mission impossible.
Jag tror henne. 
Den är fodrad och sydd med såna stänger i livet - ni kanske fattar??
Hur svårt som helst liksom.
Nu skall hon prova i alla fall. 
Ta tyg från längden av kjolen.
Ja, vad har jag för alternativ!??
Undrar om det funkar att bara dricka vatten....
Skulle liksom vilja ha en stor fettuppsamlare bak på ryggen, nåt som drar tag i skinnet och fördelar ut det på sidorna.
 
Jag lovar - jag kommer ALDRIG mer att försätta mig i den här situationen. Aldrig aldrig aldrig!!!
Från och med nu skall jag inte göra som alla säger och leva i nuet. 
 
FRAMFÖRHÅLLNING ÄR NYCKELORDET;)
Men det är inte så lätt alla gånger när nuet snurrar på, här och nu.
 
Åter till kvällssysslan; möbelbärning!
Tjingeling friends

 

1 kommentar:

Birgit sa...

Å vad trevligt det är att läsa dina inlägg. Jag ligger och läser och skrattar högt alldeles för mig själv. Du kan verkligen formulera dig och verkar också ha distans till dig själv. Du sprider glädje, fortsätt med det.