onsdag 12 september 2012

Vence leverar       
'
                     Japp så är det.
Här är vingården vi var till. 
Det var inte meningen men vi fick visningen samma dag som min födelsedag var så bättre kunde det liksom inte bli;)

Stället var MAGISKT!
Även om det verkligen inte låg i Vence.

Det här är en minisoffa.
Har tänkt att ge den en riktig tvättomgång och sedan skall den få flytta in till Mailegkaninerna på Smultris.
Tänk er så söta dom kommer att vara när dom "finsitter" i soffan.

Jag har så otroligt mycket bilder jag skulle vilja visa er men det går sjukt segt här på caféet jag sitter just nu.

Har ju berättat att vi inte har internet i vår lilla studio. 
Rätt svårt för mig som gör extremt mycket med företaget på nätet. 

Det är inte bara maken som vägrar - även barnen nu. Dom tror att jag skulle jobba hela tiden. Men det skulle jag inte. En halvtimme om dagen skulle räcka. 
Eller hur förstår ni mig!??
Det vet jag att ni gör. 
Men dom tror mig inte....

Jaja, nu blir det den knöliga varianten att uppsöka wifi på rest och caféer. 
Och eftersom vi bor MITT I STAN är det synnerligen enkelt att få det;)
Men ännu enklare i lägenheten förstås....

Igår åkte barnen hem inkl flickvän Sandra.
Hanna är kvar m oss eftersom hon FLYTTAR HIT!!!!
Buhuuuu, hon har jobbat med mig sen hon var 12 (!) alltså i 12 år så det blir verkligen urkonstsigt för mig. Tack o lov att hon väljer att flytta till Nice som ju är vårt andra hem;))
Har redan bokat resa i okt o slutet av nov igen.
Billigare än att åka tåg till Göteborg, sjukt!

Idag har vi blåst och mulet. Men det är inte hela världen. Vi är ju verkligen inga sol och strandfantaster. 

Efter en morgon med härliga fynd på Vence egen antikmarknad blir det nog lunch på rest vi sitter på.

Och vad gör man sen när vädret är kasst??
Kanske letar vi upp nån som kan sälja en ny markis till oss då duvorna äcklat ner den gamla. 
Kanske tar vi en båttur till Monaco.
Det spörs. 

Hur som helst ÄLSKAR JAG ATT VARA HÄR!!!!
Men kan inte sticka under stol med att jag längtar hem till öppet dagen på Smultris idag.
You cant have it all.....

Hemma håller dom för fullt på att förbereda inför höstdagarna 4-7 oktober.
Och jag förbereder för en annan grej.
Ni skall bli varse endera dagen;)
Stooora Vence kramen från oss här på torget
Eva

Inga kommentarer: