fredag 9 november 2012

Feel GOOOOOOOOOD:))



Jag är en sucker på feel good grejer.

Har en inbyggd "tyckasyndom" ådra som är så stark att om jag inte skärper mig blir det tokigt.

När jag bodde i USA och dom visade 
MISSING PEOPLE 
höll jag på att gå under av sorg.

Tyckte så sjukt synd om personerna och deras familjer, funderade på vad som hänt etc, etc.... hakade liksom upp tankarna på det helt.
Självklart slutar det med att jag alltid vände bort huvudet när bilderna kom upp. 

Att se sjukhusprogram, typ Astrid Lindgrens sjukhus, Grays etc... skulle jag 
ALDRIG NÅGONSIN FÖLJA!!!! 

Fattar ni jag är helt enkelt en 
GRÅTERSKA

Helena Bergström, är bara en light version, om ni förstår....
Jag tycker synd om allt och alla, känner med alla, slår aldrig ihjäl en mygga tex.
Så illa att jag alltså måste stå emot och inte ta in obehagliga saker. 

Kan ju kanske tyckas lite knäppt, att jag vill fly verkligheten, men så är det absolut inte. 
Att leva livet innebär ju att ta allt som kommer med det. 
Jag behöver dock mer FEEL GOOD input än sånt som drar åt det melankoliska hållet. 
Det finns liksom lite inbyggt från början om ni förstår. 

Att jag berättar allt det här är jag är mycket imponerad av 
MISSING PEOPLE 
i Sverige, som precis hittat lilla 9-åriga Anna. 

Tänk vad alla olika sociala medier hjälper till i såna här sammanhang.
Heeeelt magiskt!!!

Förstå vad vi alla kan hjälpas åt, det sprids ju med blixtens hastighet. 
Fascinerande!

Faktum är att jag undrar om tjejen som var anställd här för två år sedan verkligen hade stulit för dryga hundra tusen om vi haft facebook då. På bara några sekunder vet tusentals människor vad som skrivs. Även om bloggen här sprider saker så går det verkligen inte att jämföra med fb. 

Och det är så himla häftigt när det får så positiva följder. 
Jag tänker också på alla som hjälpt till att rädda Mrs Medicott nu.
Det kan du läsa om här

även det HELT fantastiskt glädjande!!

Jag söker alltså hela tiden saker att
GLÄDJAS ÅT;)

Och det kan jag lova att vi gjorde härom kvällen när vi såg denna film:


Shit vad bra den var!!!

När vi skulle välja film sa jag; inget skjutande, inget tragiskt, inga cowboys. 
En fransk action i vacker miljö vore toppen.
(Ni vet min franska fröken sa att jag behöver HÖRA språket...)

Eeeh, ok den filmen vill nog inte vi se, säger dom andra.
Franska filmer har väl inte världens bästa rykte....
Stina var hemma och gav förslag på filmen vi såg.

ALLA gillade den.
Och det sjukaste av allt: DEN VAR FRANSK med makalöst vacker miljö:)
Döm om allas förvåning!!!!! 
Jag skall faktiskt ta och se filmen en gång till. 
Ja det kan ju tyckas konstigt direkt efter, men den här gången skall jag LYSSNA på den.
Jag är ju inget lås på franskan om man säger så, haha!!!

Käraste vänner, idag har vi ett väder här som är mitt absoluta favoritvinter väder.
SOL från en klarblå himmel, krispigt vitt och vackert, ojoj helt lyrisk blir man!
Men hur går det nu med vår 
HÖSTFOTNING i skogen på måndag!??
Jaja, väder kan ändra sig fort som vi vet;))

Förresten, när jag ändå är igång och skriver måste jag berätta, vi fick så vansinnigt mycket fint igår. Bland annat ett julpapper som jag bara ÄLSKAR!!!
Och vet ni vad - vi jobbade lite extra igår kväll och fixade jul på några ställen. 
MYYYYYYS

Jag sticker ut och fotar lite så ni får se sen.
Nu inväntar vi ett helt nytt bord här idag också.
Att ha julen på i vårt första rum.

Vilken härlig tid vi har nu!
Stor kram till 
DIG

1 kommentar:

Annika sa...

Fina, fina ord Eva! Ha en härlig helg!
Annika