måndag 26 november 2012

 SÖTA MATHILDA


En frisk fläkt som kom och fejade i köket under två dagar.
GRYMT KUL!!!
Inte minst Mathilda vet att jag tyckte det - hon verkade bli lite paff över mitt "nätta" lilla intag av bakverk hela tiden.... Vi sa att hon måste komma tillbaka och bara göra nyttiga sallader. 
Hjälp, en sån här helg är förödande för kropp och tandhälsa.


Ett litet urval av bakverken. När jag vågar visar jag fler. 
Får vara glad över dom bilder min kära blogg tar idag;)
Jag har sju stycken saffransbullar liggandes bredvid mig. 
HUR skall jag klara av att låta bli dom!?? Plus två stora bitar saffranslängd. Tycker att den till och med är godare. Får väl se hur jag klarar mig.


Det blir lite SAKBILDER igen.
Härligt rå adventstake.


Små söta ljusgrisar.

  
En rund adventstake som man till och med kan ha vatten i. 
Blir otroligt läcker att ha oasis och sätta fast färska blommor.
Funkar egentligen året om. 


Här har vi lilla sångfågeln Lisa med stora rösten.
Hon sjöng otroligt fint och det var så mysigt med levande musik.
Är det nån som är sugen att komma till oss och uppträda en lördag - säg bara till;)

Årets invigning av 
JULEN 

är till ända och jag tycker att det varit fantastiskt roliga dagar. 
I morse när jag klev ur sängen kändes det som jag varit på fyra dagars långpromenad. 

Konstigt, jag som är så van att gå och röra på mig. Blev nog extremt mycket dessa dagar. 

Nu fortsätter vi att mysa på här ända fram till lördagen 22 dec.
Nya roliga mysiga pryttlar ramlar in. 
Trodde vi skulle få jätte fina pepparkasburkar och läckra kulor till juldagarna, det kommer idag istället. 
Kul för då är det nytt på onsdag:)

Nu måste jag snabba mig ut på promenix med franska fröken i lurarna. 
Har inte hunnit öppna boken sen sist och idag är det lektion igen.... fy fy Eva!
Hur kan jag bry mig mer om julen på Smultrongården istället för franska språket!??

Det är frågan det;)
Ha en bra början på veckan när vi verkligen går in i juletider.
Stor kram 
Eva

Inga kommentarer: