tisdag 6 november 2012


Så rackarns snyggt!!!


Ni vet ju att det händer ibland att jag faller pladask.
Händer inte ofta men lite då och då.
Och här föll jag helt kan jag säga!!

Nu när jag bar in det till fotning kände jag bara:
utomhus bild, varm glögg/the och något gott tilltugg. 

Mitt liv går numera i kokboksbilder om ni förstår vad jag menar.
Mata mata mata hjärnan med tilltänkta nya miljöer till boken. 

Vi fotar första gången på måndag. 
Gissa om det skall bli KUUUUUUUUUUUL!!!!!

Men jag kan berätta nåt, i hemlighet vore dumt att säga eftersom jag inte direkt enbart skriver för mig själv.... men det känns som en hemlighet. Känns scarry  att säga det....

Även denna gången är jag LIVRÄDD att det skall bli en bok som ingen vill läsa.
Trots att den andra just nu går på omtryck vilket är hur otroligt som helst, är jag så jäkla skraj att det kan ingen fatta som inte gjort samma sak själv. 

Jag tror att det på nåt sätt är den här rädslan som hela tiden triggar igång mig. 
Jag har ju kunnat nöja mig och varit urglad för den första boken men icke. 
Utmana ödet igen bara!
Har förstått att vissa människor är såna.
Bland annat jag själv.
Pinar sig själva med nya tokiga utmaningar som ibland verkar så omöjliga att det knappt är lönt att prova.

Jaja, det kanske avtar med åldern och jag tycker att det är ok att sitta här mitt ute i buschen med en stickning i handen och gilla läget.

Eller så inträffar det aldrig;)
Hur som helst - jag kastar mig hejdlöst in i ett nytt bokprojekt - lika livrädd som sist och med magen full av fjärilar.
Sån är jag.
Hoppas din mage är full av annat;))

Inga kommentarer: