tisdag 13 november 2012

 Goddag i stugorna:)


Allt väl??
Det hoppas jag!
Jag måste lägga ut en ny "egenfotad" bild på tjejsnacksspelet.
Tror att den jag la här förra gången var skyddad på nåt vis så jag fick inte in den på fb!?? 
Kan det vara så??
Ja, tydligen.

Kom ihåg att ni har till i morgon kväll på er att kommentera så ni är med i tävlingen;)



En "mellandag" här idag. 
Tar itu med såna "måste" ni vet....

Full rulle igår och förhoppningsvis full rulle i morgon när vi har öppet.
Finns MASSOR att fota som jag verkligen måste göra och visa er.....

Ovan har vi en något BLEK bild av söndagens farsdagsmiddag.
Dom kära små barnen gav sin lilla far sex stycken plankor att göra plankstek eller diverse annan mat på. 

Adam gjorde en fantastisk god bea och jag gjorde moset som (om jag får säga det själv...) blev ooootroligt gott;))
Stina och jag var hantlangare åt wannabee kocken och till slut fick vi till plankan.
Fadern blev MYCKET glad. 
Som han tjatat om plankor i sisådär en 18 - 20 år....

Lite speciell dag idag. 
Barn nr 2, Stina, ringde och sa att hon bestämt sig för att tacka ja till au pair jobbet i Seattle. 
Seattle!!
Kallt!!!!
När hon ändå skall tvärs över halva klotet så varför inte åka till värmen!?? 

Jaja, LA och Californien är ju speciellt på sitt sätt. 
Kanske närmare verkligheten i Seattle??

Hur som helst skall hon passa två stycken små töser på 1 1/2 år. 
Hon är galen i SMÅ barn Stina, precis som övriga familjen. 
Inte det att vi dissar dom när dom blir äldre än tre, men vi är mycket förtjusta i bebisar och småtultingar.

Att passa TVÅ i samma ålder kan jag nog tycka är lite speciellt. 
Springer man åt ena hållet efter den ena springer den andra åt andra hållet. 

Jag vet för min väldigt nära kamrat Iréne hade turen att få tvillinggrabbar när första killen var 1 år och fem månader. Jag skulle kunna sitta här tills i morgon och skriva grejer jag varit med om ihop med de tre grabbsen och ni skulle troligtvis vika er skratt. Helt makalöst kan jag lova! 
Dock kanske inte alltid lika skrattretande för modern och fadern....

Nu har Stina bestämt sig för dessa små tvillingflickor och dom är visst såååå lugna. 
Ja, det blir spännande att se;))
Söta som bara den är dom hur som helst. 

Så i början av januari vinkar vi av henne och det skall ju inte bli kul.

Hanna funderar visst på att stanna i Nice också. 

Vad säger man om det!??

Av tio små negerpojkar blidde det typ ingen kvar, känns det som. 

PYTON 
säger i alla fall jag!!!!!!!!!

Jäklars om Adam tar tjejernas lägenhet och drar han också.
-Nej minsann, jag tar och låser in honom! 

Eller förresten, var det nu man skulle njuta av lugnet och förmånen att "tänka på sig själv"??
Kanske rent av utveckla sig själv....
Glöm det! 
Nu ska jag gå ut och underutveckla mig själv.
Helt enkelt ta en promenad och tycka mycket synd om mig själv som får mina flickor så långt borta:(
Solong! 

16 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Vill gärna vinna detta spel. Ser fram emot roliga tjejträffar och detta spel

Anonym sa...

Hoppas på att vinna!! Anita Högberg

Anonym sa...

Jag ser inte fram emot den dagen mina pojkar skaffar eget. Tuuur att det är många år kvar :)

Den där plankan gjorde mig inte mindre hungrig, mums vad gott!!

Nä nu är det god nattis! :)

Mvh

Helena Larsson

Camilla Bergström sa...

Åh, låter kul!
Deltar gärna i denna tävling, lite skratt och fniss behövs!
Gillar och delar vidare på FB
mvh
Camilla Bergtröm

Anonym sa...

Detta spel vill jag väldigt gärna vinna! Skulle vara ett givet inslag på våra tjejmiddagar :). Nu hoppas jag! Hjärtliga hälsningar

Nina

Anonym sa...

Hoppas, hoppas att jag vinner
Susanne Vidin

Anonym sa...

Är gärna med och tävlar om spelet!!
Catrin Drugge

Ulrika Eriksson sa...

Vill tacka Smultrongården för all inspiration och inte minst för alla fina saker jag genom åren köpt hos er! Driver nu en egen blogg på www.NA.se/bloggar/ulrikaeriksson som jag kallar "Virknål & cirkelsåg" där jag använder all inspiration jag hämtat överalltifrån, bland annat från er härliga blogg, och kanaliserar in det i pyssel och hemmafix. Titta gärna in!

Naturligtvis vill jag också ha en chans att vinna spelet och hoppas på en möjlighet att dra ihop tjejerna över ett glas vin och spela framöver.

Ser fram emot nya boken! Har förstås er förra hemma

Unknown sa...

ååh vilken kul idé, vi ska ha tjejfest snart, kunde vara extra kul att ta med ett tjejspel. Hoppas på turen och tävlar gärna.

Leena Järman

Anonym sa...

Vill oxå vinna!

Anna Gryth

Camilla Thåström sa...

Är supergärna med i denna trevliga tävling om spelet, har delat på min fb sida
Camilla Thåström

Anonym sa...

gillat o delat'! hengi hengameh

Anonym sa...

Åh, hade varit kul att vinna!
/Linda Persson

Lisa sa...

Ååh, detta spel skulle passa superbra på våra "Tjejmiddagar". Vi är 9 tjejer som träffas var 6:e vecka.
Håller tummarna, tokhårt!
MVH Lisa
oberg_lisa@hotmail.com

Therese sa...

Vill gärna vinna spelet. ❤
Therese Andersson