söndag 10 mars 2013



-15 grader!!!! (tiiidigt i morse)

Men alltså - OGILLA stort!!!!

Ok, ok det ÄR sol och klart - men snälla, jag vill verkligen inte ha den iskalla känslan när jag öppnar dörren. Solen värmer inne i huset så man tror ju det skall vara varmt ute, mmmm inte riktigt....

Bara att klä på sig och traska ut! Förstås är det skönt bara man får upp farten;)

MEN det här får mig ännu mer att inse att jag börjar få nog av klimatet. 
Jag är ju inte direkt personen som går omkring och gnäller och väntar på att nåt skall hända. Jag ser till att det händer. Så på nåt sätt kommer jag att minimera mina dagar här under vintertid. Fråga mig inte hur. Har i skrivande stund inte en susning.
Jag vet att kylan och mörkret sakta men säkert tär sönder mig.
Så jag kommer att göra nåt åt det. När och vad det blir är som sagt lite oklart ännu.....


Hanna den lilla knäppgöken har gnällt den här veckan att det regnat varendaste dag. Konstigt hur det är - man ändrar sina referensramar. Hon har ändå sett solglimtar plus att dom har så sjukt mycket varmare än vi. Och alla färger och blommorna ute året om osv osv osv.... tror inte hon skulle vilja byta med kylan som råder här just nu i alla fall.

Jag älskar bilden hon tog från sin lägenhet nu på morgonen. Jag riktigt känner hur det doftar när jag tittar på den. Det är en speciell doft på morgonen. Som det är överallt när dagen vaknar förstås. Även här i Dylta bara minusgraderna försvinner så dofterna släpps fram hahaha!

Idag är det ju söndag. My lovely, lovely day!!!

Här skall promenixas och börjas med Hannas träning from hell. Lite strykning också. Älskar verkligen nya järnet. Kommer att avsluta dagen med nån film. Sen måste vi naturligtvis kolla på Mr Selfridges. Åh vad bra att vi har det kvar. Var ju borta igår så vi kunde inte kolla.

Massor av gardiner fick nya ägare igår. 
Nu är vi alla sugna på att fixa till vår och sommar. 
Verkligen inte bara jag. 
Kändes bra att vi vårfixat i butiken. Sandra och jag fortsätter i veckan. Vi har ju några rum att gå igenom. Shit alltså - det är faktiskt sju rum. Inte klokt!! Verkligen inget man gör i en handvändning. 

Kan faktiskt bli nån ny tapet någonstans också;) 
Tur solen kommer och ger oss en massa ny energi. 



Njuuuuut av söndagen


Inga kommentarer: