tisdag 26 mars 2013

Hej där



Sakta men säkert börjar vardagen komma tillbaka.
Även om det inte är ett JÄTTE partaj man har så är det verkligen HUR MYCKET SOM HELST att greja med. Samtidigt som det vanliga livet snurrar på som vanligt. 

Hade tänkt visa bilder idag men jag får faktiskt inte till det. 
Måste fråga Hanna vart de olika mapparna tagit vägen...??

Visar en bild från frukosten morgonen efter kalaset istället. 
Vi hade ju ett antal övernattningar och flera av oss avnjut frukost sittandes på trappan i solen. 
Så himla härligt. 

Helena och jag fick en jätte bukett tulpaner i lördags av  långväga besökare.
Dom är så otroligt fina!
Det är verkligen olika kvalité på tulpaner må jag säga. 
Mörkt lila och vita - snacka om snyggt i nya krukan/vasen!

Förresten - den krukan tog ju slut första veckan.
Men är på G in igen. 
Bara så ni vet - flera ringde och ville boka men då var dom ju slut. 

Finns ny chans igen alltså;)

Nu stiger Hanna snart på planet hem till Nice igen. 
Min mor & far åkte hem igår. 
I morgon kväll åker Adam till Berlin på träningsläger.

Den klassiska dammluckan som slås igen är verkligen talande i detta fallet.

Men då berättade svärmor & svärfar på festen att dom tänkte sig hit under påsken.
Det skall utökas med parkeringen här.

Minsann, minsann bara att tacka och ta emot:)

Jag minns att förra påsken var jag ute typ 14 timmar per dag och grejade i trädgården. 
Grävde upp syréner och flyttade på dom. 
Klippte ur och eldade hur mycket ris som helst. 

Påsken är en sån GRYMT HÄRLIG HELG tycker jag. 
Tror att det är för att vi har två dagars ledigt då. Både sö & må och man hinner ju göra massor av skoj då. 

Hoppas verkligen att den här påsken blir likadan!
Blir det isbjörnar och elände är det inte hela världen. 
Jag har fått nåt för mig att nu skall varje rum gås igenom och kanske till och med målas och tapetseras.
Vi har bott i nio år snart och det märks. 
Ungar som bytt rum - flyttat ut och flyttat in. 
Nu börjar det lägga sig på den fronten, snart är det nog bara en kvar.

Fabians gamla rum skall ni få se förvandlingen av snart.

Nu skall jag hänga en ny tvätt i fina solen. 
Sen stryker jag, också det i solen. Öppnar köksdörren och jag badar i sol.

Den här tiden ÄLSKAR JAG, det vet ni ju;)

Skön dag på DIG.

Inga kommentarer: