söndag 12 maj 2013

Tjingeling:)

Blommor plockade på min morrontur igår. Såhär i vår & sommartider får jag många uppehåll på mina turer;)

Ledig dag idag. 

Ja förutom allt som skall göras.... inte direkt så man kan ligga på soffan och läsa, haha!

Men valet har ju jag tagit....

Jag borde:

sätta ner potatisen och löken
fixa tomatlandet
sallad ner plus lite sommarblommor
fixa med vinkällaren...göras i år, eller, hur iså fall, är in planerings och startgroparna
bestämma utemöbler
bygga uterum???!!??
måla ladorna och Smultris
fixa lekstugan, pastell?? Barnmöbler??
STRYKA!!!!!
få ner några av de höga trätopparna
göra klart dressingroomet
ta kort på EN MASSA i butiken
kolla upp vart Pernilla Wahlgrens klänningar är!??? (hur många timmar skall det ta och spåra.....!)
beställa glass - vad skall vi ha - vart skall den vara?? SKALL vi ha??

Hm, plus en hel del till förstås. EN HEL DEL till kan jag lova.... inte för att vara sån men jag ligger lite minus på tid för att inte överdriva. Men det skall nog funka. Bäst verkligen att inte hetsa upp sig.

Mitt i allt detta håller jag ju på med boken som jag kanske egentligen helst av allt skulle vilja skriva 24/7. Dagarna i ända. Skriva - baka - laga mat - styla - prova - osv osv osv.... så sjukt kul är det ju. Men livet går ju liksom på så jag får inte hålla på heeela dagarna även om jag så önskar. 

När man "är med bok" upptar den hela min existens. Trots att jag förstås gör en massa annat finns den alltid i bakhuvudet. Alltid. För jämnan. Hela tiden. Vart jag än är och befinner mig får jag ny inspiration och vrider och vänder på saker. Lina och jag har inte fotat sedan 14 april, nästan en månad. Känns rätt länge sen. Jag ser verkligen framemot nästa tillfälle. Blir snart när det grönskats lite mer.

Som jag längtar när jag har boken i min hand. Men resan fram till dess är nödvändig och mycket, mycket rolig. 

Ja, där fick ni lite To do status. På onsdag kommer Victoria hit. Hon skall fota en massa kläder och grejer. Så himla skönt att hon tar tag i det! Vet ju att ni gillar att se en massa - så nu skall ni få så mycket som det nånsin går;)

Hoppas ni alla har en skön söndag i det härliga vädret. 
Även om det inte är så man ligger i solstolen är det ju varmt och skönt. 
Det vet jag trots att jag just nu sitter på min lilla kammare;)
Stooor kram
Eva

Inga kommentarer: