onsdag 17 maj 2017

Bruscetta

Hej och godmorgon, 

En sån morgon sen.... hade inte räknat med regn idag faktiskt. Det är ju så grått så man fattar ju ingenting. 

Kommer lite mer färg här som kan pigga upp hoppas jag!
Jag älskar bruscetta. Det här var ett lavainbröd som jag stekte i minimalt med smör så dom fick lite yta, champinjoner som stektes hårt i vitlök, soja och kryddor. Tomater med basilika, kryddor och citron. Har man tur och får smakrika tomater blir det verkligen en höjdare. Jag satt in dom i ugnen så dom kunde ätas varma. Det fick bli förrätten igår. Mumsigt. 

Varmrätten märker jag att det inte blev nåt foto av, haha!
Dock har jag av efterrätten, ja det blev efterrätt och inte tårta. Stina hade önskat så det blev det hon ville. Jag skall skriva ner receptet så får ni det lite senare under dagen. 

Nu skall jag ut och fortsätta i min lilla butik. 
Det går sakta men det viktigaste är: det går framåt, haha! 

Kul att jag fick så många reaktioner på gårdagens inlägg om salladen. Hoppas verkligen det peppar några att alltid ha färsk sallad hemma:) Det är mitt mål, bara man kan sprida goda budskap till en del av befolkningen, då känns det riktigt bra.

På återseende under dagen med receptet hoppas jag.
Kram