tisdag 9 maj 2017

Vence

Framme i Vence

Meningen var väl att vi skulle tillbringa en vecka här. Vi brukar ju göra det varje vår innan uthyrningen kommer igång helt. Nu bidde det från kl 20 igår kväll till 06 i morgon bitti. Inte riktigt som vi tänkt men det känns riktigt skoj ändå:) Vi kom på att det nog är ett helt år sen Lars var här. Sist vi skulle hit fick vi (jag) ju för oss att åka till Languedoc och kolla på hus. 

Nu far vi runt, målar fönster, tvättar kuddar, sängkläder och gardiner och stryker allt. Så sätter jag om lite blommor också. Hjälp vad dom blommar!!! I skarpa färger. Så skarpa att man tror det är fejk. Konstigt. Och så har rörmokaren redan varit här. Han är en klippa den killen kan ni tro!!
I vintras när vi hade långgäster bytte han en grej, vi skickar aldrig pengar eller så utan det tar han när vi kommer nästa gång. Snacka om att lita på sina kunder. Igår skrev jag till honom vid 21, så är han här vid 10 idag. Klippa deluxe. I love him, typ!

Så har vi hunnit hälsa på nya grannen också. Dansken har sålt till en dam från Marseille, det är typ hennes semesterboende tror jag. Endast pratat som snabbast med henne. Liten snyggig fransyska, fick en återigen att framstå som en blekfet elefantmamma. Dom har den förmågan dom däringa små hobbitliknande onödigt söta damerna. Det bara är som det är. 

Nu skall vi ta ett brejk i uppfräschningen, tänker springa ner till St Paul och fråga mannen lite mer om klänningsstället i Paris. Det enda jag har är ett gatunamn. Kan tyckas rätt lite för att ha eftersatt närmare fyra dagar. Jag bör nog skaka fram lite mer fakta känns det som. 

Så vi springer dit och kanske gör vi det hem också eller så tar vi bussen. Det får vi se. Lite småbrått har vi allt. Käre grannen, dansken som sålt, han har bytt tak på ett förråd han har vid vår terass. Det har visat sig att hans arbetare gått via oss och haft sönder en glasruta och lortat ner hela vår mur. HUR kan man inte laga och snygga till efter sig??????? Ååååh det kräver tretusen frågetecken för mig för det. HUR tänker man!?? Vi har ingen bil här, vi kan inte franska. Grannen bor här (stort hus utanför stan också) och pratar flytande franska. Plus att han är en hyvens kille. Fattar inte varför man gör så då. Gissa om det kommer ta tid för oss. En liten sketen ruta på 2x2 dm. Jaja, that´s life. What goes around comes around tänker jag då;) 

Den här vyn kanske ni är trötta på. Visar den ju jämt och ständigt vi är här. 
Jag tröttnar aldrig. Det är så sjukt vackert med den blå himlen upp till bergen att man blir lika hänförd varje gång. 

Så har jag tagit bild på alla succulenter och kaktusar. Jag gillar dom skarpt. Men tog bort alla blommande blommor, såg ju så konstigt ut. Jag är så otroligt glad att det växer trots vår stora frånvaro. 
Dom är glada över sitt klimat verkar det som. 
Så vattnar ju alla gästerna förstås. Och i sommar kommer Fabian med flickvän. Det känns bra sådär mitt i, så får han kolla upp och fixa lite;) 

Nu måste vi dra neråt och kolla om klänningsmannen finns kvar. I cross my fingers I can say....

Kram från en annan del av Europa. 






2 kommentarer:

Unknown sa...

så konstigt folk beter sig???

och du får gärna visa många bilder är ju helt underbar utsikt. Så kan vi som läser här få drömma oss bort lite <3
kram
Anna iSkåne

smultrongården sa...

Ja det var riktigt märkligt.... kram