lördag 6 maj 2017

Trädgårdsfix


Yes Yes Yes

Vi fick upp alla pallkragar igår. Såå kul!! Adam var väl den som fick jobba hårdast, jorden är inte plättlätt att skotta fram och i kärran. Vi hämtar den från vår kompost som varit i tolv i våran lilla skog. Det är så rackarns kul att kunna använda det som alltså återvunnits. Jag skall fylla på med lite aska och kanske lite hästgödsel också. Få se vad jag hinner. Det var fantastiskt att vi fick allt på plats, men bäst av allt var nog att våran Stina blev av med sin spindelskräck. Den har varit bedrövlig men nu är det väck. Som i ett trollslag:) Hurra för det. 

Vi skall ju iväg mot lite andra breddgrader i morgon. Åker redan på eftermiddagen till Hanna eftersom planet lyfter redan 07.00 i morgon bitti. Men först skall jag hinna med en massa.... Tänker ha ner lite lök och blommor i den ena kragen innan vi åker. Så håller jag tummarna att det börjar gro på en vecka. Jag har lite sallad, spenat och tomater som får komma ut när vi kommer hem. 

Nu håller jag alla mina tummar att Fabian och flickan klarar av att vattna allt. 
Dom fick en rejäl genomgång av allt igår. Hoppas att det skall klara sig!!! 

Jag tänker måla pallkragarna när vi kommer hem också. Nån grå linoljefärg. Det blir snyggt och så klarar dom sig bättre mot väder och vind. 

Jag har rätt mycket på agendan idag men tro på katten att det blev mer. 
Hemsidan ligger nere utan info. Blev lite förvånad när frågor började strömma in från besökare dom senaste dagarna. Något irriterande eftersom såna grejer slukar tid, grrrr.... ville jag inte pyssla med nu!!

Snart blir det gräsklippning för min del. Det är riktigt långt nu och jag älskar nyklippta fina mattor. 

Önskar dig en riktigt fin och härlig helg i detta uppvaknande fina landet Sverige. 
Det är så vackert nu att ögonen knappt kan ta in allt. Ååååh  vad jag älskar det. 
Nu njuuuuter vi av allt vackert. 
Puss å kram!

Inga kommentarer: