torsdag 4 maj 2017

Franska klänningar

Klänningar....

Nåt i den här stilen är det jag kommer att söka i Paris. Det verkar som den gamla urprototypen för klänning kommer superstarkt i år. Men är det bara utomlands?? Vet att när jag köpte in mängder av långklänningar, allra först var det från Haust och V-collection så var vi åtminstone tre år för tidiga. 

När man reser en del ser man modet lite tidigare. Kan ju till och med vara så att det överhuvudtaget aldrig ens slår i Sverige. Nu har dock långklänningen satt sig riktigt även här. Alla sa att det var ju inte så konstigt att man hade det på Rivieran, där är det ju lite tjusigare. Jag vill nog säga precis tvärtom. Vi här i kalla nord borde ha varit först med långisar, vi behöver lite extra tyg på benen kyliga sommardagar. Bra att långisen kom för att stanna. 

Vi får väl se om det är läge för "tantklänningen" också. Fabians tjej tyckte den jag inhandlade var jättefin men i det fallet är man ju lite osäker.... kan ju vara av snällhet också;)) Hur som helst så älskar jag själv de flesta varianter av klänning. Men väldans mycket de tre sorterna tjejerna har här nedan. 

Allra mest gillar jag dom utan ärm. Nu hoppas jag verkligen att kvinnorna som besöker Smultris kan slappna av och tycka ärmlöst är ok. Vet att alla (nästan) inte vill visa sina armar. Men alltså, det är inte en (i ditt eget tycke) tjock arm man tittar på utan en vacker klänning. Alla de saker som kvinnor förfasas över sitt eget utseende är det inte alls säkert att någon annan ens sett! Människor har så mycket med sitt och sig själva att jag tror vi kan tagga ner en hel del. Kul om man skulle vara en snackis: -Ja, har ni sett Evas armar, shit vilka bjässar!!! 
Alltså nutidsmänniskan har för mycket inåtfokus att det händer inte. Släng långärmat and feel free this summer;))) Eller hur, det kan vi väl komma överens om;)
Kramis







3 kommentarer:

Unknown sa...

Ja alltså jag har haft så mycket komplex för min kropp i hela mitt liv. men har bestämt att nu får det vara. Jag tänker ta på mig det JAG gillar o tycker är skönt så får alla andra ta på sig det de gillar o tycker är skönt. <3 sen att jag tänker se till att träna ofta handlar ju om att jag vill bli stark o gammal.

och jag köpte ju världens snyggaste klänning hos er för något år sedan. en långklänning. Som en kompis tagit över, åh vad jag saknar den, vill ha den nu men men så kan det gå. Hon har å andra sidan uppträtt rätt mycket i den o hon är så vacker i den när hon sjunger (ja såklart annars också). Vit med lite brända toner.
Kram Anna i Skåne <3

Unknown sa...

och vilka underbara klänningar :-) <3

Ewamathilda sa...

Fina klänningar ! Önskar så mycket att jag skulle våga ha ärmlöst för det år så snyggt, men jag har världens klomplex f mina armar, inte f att de är tjocka utan rynkiga trots att jag tränar mycket. Kan bero på att jag solat alldeles f mycket 😱

Kram Ewa