söndag 15 april 2012

 DÅ BLIR DET EN TUR UT OCH ANSA LAVENDELN;)


Har bara "småhyfsat" den tidigare år. 
Nu ska här ansas kan jag lova!
Har hört att det ska vara kanon för lavendel. 
Bäst att prova.... 
Den här bilden är däremot inte från vår trädgård, om nu någon trodde det....


Den här är inte heller från oss, in my dreams.
Verkligen in my dreams. Sååå fint.
Däremot har jag satt två stycken rosor i öppningen in till bersån. Dom hoppas jag starkt på. Nästa år kanske det blir att dom växer upp och ger något liknande, eller kanske nästa år ändå?? Eller så dör dom nästa vinter av kylan, ja vem vet? Ingen så vitt jag vet;)

Ut ska jag i alla fall nu.
Lovet it!
Tjing.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, jag har inte klippt dem än - men jag gör det varje vår, och då klipper jag ner dem till drygt halvdecimetern ungefär. De verkar tåla det bra, för de blommar villigt hela sommaren sen.

smultrongården sa...

Tack för tipset, perfekt;)
Eva