torsdag 12 april 2012

Fynda på Rivieran;))



Tänk vad kul det är när man gör dunder fynd!!
I september inhandlade jag den här snyggingen. 
Tyckte själv att jag gjort ett riktigt fynd. 
Den här bilden är från hemsidan 




När jag såg priset på den insåg jag att jag fyndat ordentligt!
Oj, mitt pris var lite drygt som för den stora soppskålen men det var bara det att jag fick en liten soppskål plus tio tallrikar med också. Kan knappt bärga mig innan maken får se det. Hädanefter kommer han att BE mig om att jag skall shoppa...;) 

Skålen på tallrikarna passar perfekt till, bara det att det är en gammal Gefle porslin.
Den är fotad med rabarber i boken.
Den franska fina serien är dessvärre inte fotad, köptes ju slutet av september och jag tycker det är en sommarservis.  

Tycker mig se den på vita fladdrande dukar ute i trädgården.
Fylld med någon läcker primörsoppa. 
Åååh, vad sugen man blir!

TACK du som gjorde en uppehållsdag idag!
Det innebär trädgårdsjobb och fyra torra tvättmaskiner. Stort tack:)

Kramelikram här från Smultris

Inga kommentarer: