onsdag 26 december 2012

IDAG BÖRJAR VÅR



Mellan 10-15 kan ni fynda som bara den här:)

Jag var ut superduper tidigt och tände i spisarna så nu redan börjar det bli behagligt därinne. 

Idag är det Hannapanna & jag som jobbar. 
Men innan jobb skall jag ut på en promenad.

Här i Närke har vi ett sånt fantastiskt vackert vinterlandskap att det helt tar andan av en!
Precis som i sagoböckerna kan jag lova!!! 

Vi har haft en otroligt lugn och stressfri jul. 
Jag har sån lyx att min mor har gjort det mesta av maten hemma och tar med hit. 
Som köttbullar, Jansson och sill.
Skinkan inhandlade Lars i söndags och den griljerades på julafton.
Sen har vi lite mer smått plock.
Man blir verkligen bara hur proppmätt som helst trots att vi är utan både revbensspjäll, tunga och grisfötter;)
Själv äter jag förstås inget av det ovanstående men det går ypperligt ändå. 
Vi har sallader och mamma hade gjort kikärtsbiffar plus att jag gjorde broccoligratäng.
Mumsigt värre!

Fotningen gick väldigt bra igår. 
Brödet jag bakade blev helt magiskt gott!
Eller var det för att det blev lite kallt när vi höll på och varm choklad med ett nybakt varmt bröd smakade extra gott? Kan vara så.

Jag bakade ju ett ljuvligt gott hårdbröd på julafton också. 
Även det kommer i boken;)

Nu måste jag ge mig ut i det vackra vinterlandskapet så jag är färdig om det är någon som vill fynda hos oss idag;)

Fortsatt skön helg, alla!
Kram
Eva

1 kommentar:

Unknown sa...

är inte alls avundsjuk på er och alla andra som kan ta sig till Smutris idag eller imorgon eller övermorgon. INTE ALLS!!!! och jag ljuger aldrig heller!!!! Jo jag är faktiskt avis så det står härliga till. Det är nästan så jag vill flytta till Örebro, MEN jag tror på något sett att det blivit annorlunda då... Så jag fortsätter bo här i Hörby och längtar till er. <3