torsdag 20 december 2012

SÅ JÄKLA SNYGGT



Har blivit helt fast i det här nu.
Fick till och med för mig att jag skulle ändra köket till svart/vitt!!


När man är så gammal som jag är, då har man ju liksom haft alla stilar som varit genom åren.
Så 1983 när jag kom från USA och flyttade till min första lägenhet då var det svart/vitt som gällde. 
Jag hade högt i tak, spröjsfönster och vit panel. Egentligen den stilen som är nu också.
En super mysig gammal lägenhet på bruket i Sandviken.
Allt var svart eller vitt. Gardiner, porslin, dukar, ALLT.
Det känns alltid lite knäppt när man skall ta tillbaka en stil som redan varit men nu vet i 17 om det kanske kommer att hända.
Adam fick nya gardiner för någon månad sen, nästan på pricken samma mönster som jag ritade till en hel väv med dukar 1985. Lustigt va! 
Snacka om att man gillar samma saker livet igenom.


Här är stjärnan som ger ett sånt mysigt ljus.
Vi har skickat flera runt omkring i vårt avlånga land.
Känns faktiskt lite grann som det måste vara dags för en liten nätshop snart..... men vem skall sköta den!??




Ny urna i en grymt fin grån färg.


Urläcker pall som kom idag.
Den, urnan och fatet som står bredvid skulle jag kunna tänka mig;)


Och en av speglarna som kom igår.



Gammeldags burkar att fylla med egenhändigt gjort godis.
MUMS!!!


Sötingar med hjärtan på:)
Så gulligt så!


Nu skall jag slå in lite paket igen.
Tycker att barn som bor i ett annat land än sina föräldrar borde komma hem två veckor innan jul och stanna två veckor efter jul.
Tycker också att barn inte skall åka bort och bo tusentalsmil från sina föräldrar i över ett år!!!!

Förresten, dom barnen borde inte få några julklappar, hehe....;))

Nu åker Ernst på i sitt
LOVELY HUS.
Kolla in dom svarta dörrarna, wow!
Tjingeling,
förresten - kom ihåg att vi har extra öppet i morgon igen. 
Sista fredagen på läääänge.

Au revoir

Inga kommentarer: