söndag 22 september 2013





Hejsvejs Sköna Söndag:)



Här en glad brutta som verkligen hittade väskan som passade som handsken.....
Till och med nagellacket matchade;) Läckert!

Det här är en lite annorlunda söndag. 
Inget MÅSTEgöra för mig. 
Jättekonstigt!
Livet har återvänt milt sagt. 
Har en attans massa bilder att visa er men som sagt har livet återvänt och det har ju stått på paus ett tag så ja, det är bara att ta vid där det pausade för sisådär ett år sen, haha;)

Skriver detta framför näsan där Carola just nu intervjuas.
Hon och jag är väääldigt nära varandra i ålder.
Så pass nära så att det borde inte skilja så i utseende på oss. 
Även om jag ofta är utomlands solar jag aldrig utan solglasögon och täcker det mesta av ansiktet. 
HUR kommer det sig att hon är slät som en barnkind i pannan och övriga ansiktet??
Jag är rätt långt ifrån hennes ansikte för att milt uttrycka mig!

Klart jag vet varför. 

Är det så - ska vi spruta in restylane vi alla nu??
Intervjuaren - hennes stenhårda, släta blanka panna den har jag förundrats över i månader nu. 
Kan det vara skönt??

Egentligen undrar jag om det bara är jag som förundras över nutiden och detta.
Det är ju inte direkt så att jag tycker det på nåt vis skulle vara trist att ha en slät panna och allt vad det innebär. Meeeen att ge sig in i den karusellen verkar sisådär upphetsande. 
Eller....?? Ja inte vet jag. 
Ett så stort ämne att lilla jag nog inte skall ge mig in i det. 
Men förundras det gör jag allt!!

Vi hörs hörrni:)

2 kommentarer:

Fotograf Lina sa...

Och jag som älskar att se ett ansikte som har en berättelse!! Fina streck kring ögonen som visar att du skrattat. En panna som förvånats och en mun som gråtit skrikit och säkert asflabbat. En kropp som varit med i medvind och motvind helt enkelt. Nej tack för manipulerat utseende. Håller fullkomligt med och tycker det är himlarns synd att så många rycks med i den här svängen. Ta en morot och var glad istället!!

smultrongården sa...

Haha Lina bra där! Vi tar en morot och är glada :) Det har jag gjort genom alla åren;)