söndag 1 september 2013


När du får oväntat besök.....


Igår när butiken stängdes och jag satt med min dator i knät och kollade bokbilder knackar det på dörren.
Kamrat Iréne dyker upp!!!
Hon hade varit och arrat till son som börjar på Kulinariska i Grythyttan och istället för att styra kosan hem styrde hon den hit, kul;)

Och då får hon förstås inte åka hem inte.... haha!

Nix pix, jag ber henne coola ner i solen i trädgården en timme och Lina och jag fixar bok.
Sen ger vi oss ut på tur. 
Det är vi bra på. 
Vi rusade runt i kvällssolen på Bergslagsleden.
Myyyyys!!!!!

Sen satt jag mig en timme till med bok och sen umgicks vi igen.


I morse åkte vi på tur.
Det är vi också VERKLIGEN BRA PÅ.
Vi drog till FRIDA i Rönne och fikade.
Och som vi fikade!!!!
Vi bestämde oss för att
FIKA DELUXE.
Började med ljuvlig grillad surdegsmacka med chevré.
Yummi!



Sen tog vi allt detta och delade och smakade och vräkte i oss.




Och slutligen toppade vi allt med äppelpaj.
Ujujuj, det smakade gott kan jag lova:)
Inget är som hembakt!



Och här skålar vi i smarrigt the.

Hanna var också med men hon fick visst inte vara med på bild....?? 

Sen drog vi, absolut HÖR OCH HÄPNA, till Marieberg.
Det har inte hänt på år kan jag berätta. 
Not fan of that place....
Shoppade gjorde vi hur som helst. 
Visar sen.

Nu bokjobb igen.
Au Revoir!

Inga kommentarer: