tisdag 18 juni 2013


God morgon:)



Verkligen en god morgon i ett fantastiskt sommarSverige! 

Lars och jag kom hem från Vence igår kväll. 
När vi kom hem såg familjesituationen lite annorlunda ut;)

Stina hade adderats till familjen (kul!!!!!!) och Adam var med endast på bild. 

Det är verkligen lite speciellt att hela tiden ha nån unge som man måste prata med via dator. 
Inte superkul kan jag lova:(
Snart åker ju Hanna till nord Norge så då blir dataprat där också. 

SJÄLVKLART tycker jag det är kalas att man kan se varandra trots extrema mil emellan, MEN roligast om dom inte var så gruvligt långt borta.

Igår kväll var första gången vi pratade m Adam sen vi lämnade honom i onsdags. 
Hans telefon är utan täckning men han har nu internet. Ja de franska nätverken vet man aldrig hur de funkar. Men jisses så skönt det var att få se honom igen!!!!!!!!!

Nu är han ledig mån och tis sen jobbar han mellan 8.30 - midnatt fem dagar i veckan. Kan bli en timmes rast mitt på dagen om han har tur. Det är rätt mycket jobb för att tala milt. Vi jobbar ju sådär mycket emellanåt men VARJE dag hela tiden - nej det är bara för mycket. 

Förstås är han helt slut och ett liv utanför restaurangen är förstås inte att tänka på. 

Alla som är där jobbar på samma sätt. Eller så är dom på praktik helt utan betalning. Det är ju också en rätt tuff praktik kan man säga! Många är där ett helt år på det viset. Plus att man betalar rätt dyra boenden själva också. Men jag förstår dom, vill man nåt tillräckligt mycket så gör man det. Oavsett vad som krävs av en. 

Vet ni, det är ju en redig skara läsare här på bloggen, ibland undrar jag vad ni vill att jag skall skriva om. Det står ju högst upp att "här får man följa livet på Smultrongården". Och det är precis så det är. 

Det som händer här och nu skriver jag om. Extremt mycket fokus på ungar hit o dit på slutet. Och det är så det är just nu. Samtidigt som jag har butik som skall skötas och en bok som skall skrivas. 

Så det blir lite sånt också. 
En ren "kommersiell blogg" kommer det aldrig att bli. Där jag bara lägger ut bilder från butiken osv.... 

This is my life, och det skriver jag om. 

Hoppas ni gillar det:)

Idag händer nåt jag VERKLIGEN gillar. 

GLASS GLASS GLASS  
i stora lass kommer;))

Så ni vet vad vi äter till lunch, hehe....
kram kram från mig

5 kommentarer:

Unknown sa...

det är ju just det som gör den bra o levande. Att man får följa dig o smultrongården o lite allt möjligt.
förtsätt så.

Anonym sa...

Hej Eva !! " Smultrongården"är min favoritblogg!! Kram o trevlig midsommar! Teresa

smultrongården sa...

Kul att ni tycker det Anna & Teresa, jag följer det invanda spåret då;)
Ha en bra och skön midsommar ni också. Stor kram till er <3

Jeanette sa...

Hej Eva!
Fortsätt så, det är just det sättet vi gillar. Att få ta del av livet med allt vad det innebär, det är ju det underbaraste, tack för att du delar med dig.Kram Jeanette S

smultrongården sa...

Kram till dig också Jeanette :)