söndag 30 juni 2013

Söndag......


Fotograf okänd.

Gårdagen blev överraskande.

Kamrat Iréne hade varit på kreativkonstkurs i Skövde.
På hemvägen tvärnitade tåget och hon hoppade av här. Hennes man mötte upp från Sandviken.
Så vi fick nattgäster.
Mycket trevligt. 

Extra trevligt eftersom jag hade määäängder av arbete att göra - och då fick jag behövligt avbrott, hihi;)

Så många som åker på solsemestrar nu. 
Härligt att ladda batterier på soliga stränder.

Själv så jobbar jag. Jobbar, jobbar, jobbar.
Åsså tar jag faktiskt å jobbar lite till.
Sen mina vänner - då ska jag gräva ner mig, kanske på en strand, i alla fall nånstans där jag skall läsa böcker. Längtar efter det. 
Eller nej, inte riktigt, för när det är min tur då är det slut på svenska sommaren och det vill jag ju inte. 
Nu vill jag, mitt i allt jobbande, bara njuta av att det är sommar. 

Oh Gode Gud - ibland undrar jag varför jag måste tycka så mycket om sommar. 
Varför kan jag inte bara älska snö, slask, is, fastfrusna näsborrar, kalla bilar, kolsvarta dagar.
Måste vara nåt straff från svunna tider jag tar igen.....

Även om jag mestadels sitter inomhus och jobbar ser jag sommaren utanför och det är så gruvligt vackert att man nästan dör en smula. 

Så ni som kan gräva ner i bokläsande och vad det nu vara månde, do it.

Igen och igen och igen och igen.
Strunta i alla måsten. 
Njut här och nu. 
För det är precis så det är. Här och nu. 
Puss och kram








Inga kommentarer: