tisdag 4 juni 2013

 Nu vänder vi blad



 Bröllopsdag igår. Så himla fina blommor fick jag. Dom är svagt, svagt rosa inte så skarpa som det blev på bilden. Alltså helt i min smak. Var tvungen att fota:)

Klockan halv sex i morse gav sig den här killen iväg. 
På en enkel resa. 
Utan retur biljett.
På tre timmar fick han jobb och en vecka fick han på sig att infinna sig. 
Det blev verkligen en chock för oss alla. 
Klart vi tänkt tanken att han KUNDE få det men vi trodde nog inte det var möjligt. Och ingen av oss var nog förberedda. Mycket stor omställning för oss alla. 

Och FY så tomt det blir. Fy Fy Fy Fy Fy!



MEN inga mer sura miner nu morsan - blicka framåt!
Han bara älskar att laga mat och blir han inte hemskickad efter 2 v kommer han troligtvis att få det helt makalöst bra. 

Igår var det kylskåpsrensning igen och på tio röda fixade han värsta goda grejerna. Allt veg så Hanna o jag kunde äta. Han har ju en del erfarenhet av grönsaker - var helt veg själv fram till sju år. Nu tror jag inte det är nån större fördel i landet Frankrike. Frankrike där man har dom mest ljuvliga grönsaker är dom (enligt Hanna o mig) urkassa på att laga veg mat. 
Urkassa är verkligen rätt ord. 
Gåslever och annat läskigt har dom i ALLT. Uuuuääääh!
Veg rest i La France kanske vore modellen;)



I fredags köpte Han och Sandra datorer så dom skall kunna prata med varandra. Så himla gulliga när dom satt och kolla att allt funkade:)
Jag hoppas VERKLIGEN åxå att han kommer att fota och visa en massa bilder från stället dit han skall.

Det är tydligen inget vanligt plejs....
Jag får ju åka dit och se om en vecka, jippi!!!! Dock är det 8 tim bilfärd från Nice så det är ju lite drygt förstås, men aldrig att jag skulle låta bli att åka för det. 


Djupt andetag nu och fortsätta med livet.

Stor kram till er

Inga kommentarer: