söndag 23 juni 2013


GRATTIS MOR




Idag är vi på väg på Morfirande. Min kära mor fyllde 75 år igår. 
Hon är en riktig piggelinus.
Dom flesta av mina vänner har extremt pigga mammor.
Rakel 86 hon kryper i landen och rensar och donar. 
Eivor 80 hon jazzar loss med Tompa Ledin.
Krämpor finns men alla dom damerna har ett sinne som jag tror föryngrar x-antal år.

Det är härligt - ett glatt sinne betyder bara så mycket. 
Här är mor på stranden med Hanna. 
Hon flög ner till Nice i våras och fick en härlig vecka med sitt barnbarn.

Kul att det kan vara så. 
Nu har jag hört det ryktas att hon fått ett bidrag till en ny resa.
Och som det verkar är det ju tydligen nåt av våra barn som hela tiden skall bo nån annanstans än på hemmaplan så det finns väl alltid någon att besöka.....

Om inte annat kan hon ju hälsa på den lilla trista fröken Hanna som lämnar oss i natt:(((((
BIG BIG ogilla på det:(((
En sak är säker: jag kommer INTE att hälsa på!
NordNorge näminsann där går gränsen.
Det får vara hur fint det vill - men nej, dit åker jag inte. 

Så nu blir vi en unge fattigare igen, men vi har ju Stina kvar boendes hemma ytterligare en vecka. Sen får hon sin lägenhet igen. 

Nu drar vi på firande hela dagen - alltid lika skoj att träffa "dom därhemma".

Hoppas ni har en riktigt skön söndag. 
Här regnar det - ett stilla fint sommarregn. 
Faktiskt lite mysigt kan jag tycka. 
Ett perfekt "bakabullväder". Vet inte men såna här sommarregnsväder passar så bra för det.
Ut och handla gäst och mumsa på nybakat idag.

Ha det bra alla!
Kram kram 








1 kommentar:

Unknown sa...

Hälsa och gratulera din fina mor från mig. Förstår hur du har kunnat bli så fin Eva. Med en sådan mor så kan det inte bli annat än underbara barn. <3
Anna i Skåne