torsdag 6 juni 2013


GRATTIS MITT ÄLSKADE LAND



Jag är så tacksam och glad att jag är född i detta vackra land!

Jag är en resenär deluxe! Men mitt hjärta klappar sååå mycket för mitt land. 
Det är ett helylle land. 
Ett land där man får lära sig vad som är rätt och vad som är fel. 

Självklart följer inte alla svenskar det - men dom allra flesta.

Vi är bra på att jobba. 
Vart vi än kommer i världen så säger man att man är från Sverige får man aktning och respekt. Det som såtts i århundraden har betalat sig ute i vida världen. 

Vi är ett starkt folk som inte gnäller i första taget. 

Inte så konstigt - vi bor där det enligt mig - egentligen inte borde bo folk - klart vi blir uthålliga då!

Sverige är ett fantastiskt land på väldigt många sätt och just nu i den makalösa blomningen och fägring som är kan man inte annat än älska sitt land som så lämpligt skall firas när det är som bäst. 

Att tex förlägga denna dag till 6 november hade kanske inte gett Sverige så många hurrarop.....

Hela världen är fantastisk och svensk som jag är skall jag väl inte säga att vi är bäst på något sätt. Jag är tacksam över att få åka världen över och även i Sverige träffa andra spännande nationaliteter. 

Men idag - då är det SVERIGES DAG.

Stå upp och var stolt att du är svensk. 

HURRA HURRA HURRA HURRA!




Och passande nog står syrénerna i blom. 
Så idag dekoreras våra kakor från trädgården. 
Älskade syréner!
Så älskade av oss att dom fick pryda bokomslaget:)

Njut av denna dagen alla. 

Vill göra det hos oss i trädgården till en kvittrande fågelkör har vi öppet mellan 10 och 16.

Var välkommen.






Inga kommentarer: