tisdag 24 augusti 2010

Jamen hallå!!! Hur fränt var inte det här nu då...???!!!!



Här har ni familjen som inte hänger med... höll väl på att sätta gröten i strupen i morse när dom pratade om Kilafors, Segersta & Bollnäs.
Män som hatar kvinnor är kanskekanskekanskekanskekanske påtänkt för den amerikanska varianten. FATTAR NI!!!! Det vore ju som om dom kom till min lilla byhåla här med sitt team, nej förresten, det vore faktiskt enklare för Bollnäs är väl ingen metropol direkt... Inte Örebro heller men mer än Bollnäs i allafall!
Maken och jag tittar på varann - herregud - dom behöver HUS att tillgå. Både till filmteamet men även att filma i.
Vi tittar på varann, han går till telefonen direkt. Slår numret men ingen svarar.
Sen pratar vi i munnen på varann hur otroligt FRÄNT det var!!!
Saken är ju den att hans föräldrar bor just i Segersta, och deras hus är verkligen ett hus man skulle kunna låna ut till Hollywoodstjärnor. Hur cooolt som helst.
Nån timme senare får jag tag i dom. Jag pratar väl i 170 som alltid när jag blir exalterad. Påminner honom om det jag sa i somras - att dom borde hyra ut huset en enda vecka på sommaren till nån otäckt rik utlänning som inte är van vid vår fantastiska natur.
Vet ni vad karl svarar - det är faktiskt inte riktigt klokt.
DOM HAR REDAN VARIT HÄR
Hallåååå!!!????
Dom har haft spioner där som letar hus till den här filmen. OCH HAN HAR INGET SAGT TILL OSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-Nej, men du vet, säger han, inte är jag imponerad av sånt där.
Nej just det, tänker jag, är det inte så att fyrtitalister inte gärna låter sig imponeras, eller hur var det nu??
Jamen, säger jag, du är ju galen i film (precis som jag och maken) och sitter hela nätterna och kollar. Vore inte det fränt att på nåt litet sätt vara delaktig. Hur många som helst skulle ju få plats att bo hos er.....
Hur som helst - L och jag är hur exalterade som helst. Han fick också tag på sin far efter nån timme. Vet ni vad han hade berättat för L, jo att dom inte bara ville ha huset att hysa in filmteamet i utan till, lyssna nu:
ADVOKATENS VILLA
Ja, inte vet jag, jag är ju en vanlig bonnbrud (tyvärr inte BOND), och jag imponeras starkt av om mitt hus (vilket aldrig skulle ske...) skulle vara med i en sån attans bra film.
Nu är faktiskt saken den att det kanske ens aldrig blir inspelning i Hälsingland, inte ens i Sverige.
Man tittar tydligen runtomkring i hela världen.
Men innan dom har platsen klar säger jag bara
WOW tänk att dom ens blivit tillfrågade, COOOOOOOOOOOOOLT!

3 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Ohoooo, jag tycker sånt är HUUUR kul som helst!!
Vad spännande!
Kram
Susanne

HOUSE of ADELA sa...

Ha ha...jag håller med! Supercoolt=) jag hade varit lika exalterad som dig!;)

Kram Adela
(Som väntar på sin fiiiiina blus!)=)

Anonym sa...

KUL!!!! Plötsligt händer det! Så typiskt svärfar...håller tummarna, sen åker vi dit o frotterar oss Eva...tror du det kanske finns plats för två små 'käringar' till statist roller?? Jag vill vara...hmmmmmmmmm........hmmm....Nä jag kan inte komma på nå bra nu, det tål att funderas på...Var rollen som Lisbeth tagen????

fniss


Kramar

Gunilla