tisdag 23 augusti 2011

Rackarns snyggt skåp;)

Efter hur mycket letande som helst hittade vi ju till slut SKÅPET. Alltså "The skåp", the very very special one;)

Det skulle ju vara stort - alltså RIKTIGT stort. Det här är bauta stort!
Ovan har jag redan målat det - rosa.
Fotat m mobilen så det är ju ingen höjdarbild.

Grundade först med vanlig vit färg. Köpte bara 3 dl av den rosa så jag ville inte slösa.
Blandade den rosa med massor av lacknafta för jag ville ha den riktigt tunn.
Självfallet var det alltså en linoljefärg jag använde. Tycker att det blir helt klart snyggast på gamla möbler. Många tycker det är extra pyssel men jag tycker det är kanon att måla med!

Jag kom på att jag borde göra en "före - efter" bild när jag precis börjat måla.... tur jag kom på det. Det är ju rätt kul att ha. För det var verkligen inte fint innan. Ser rätt ok ut men det kan jag lova att det inte var i verkligheten.

Jag ska på det en gång till - minst - sen ska jag ta med min riktiga kamera och fota så ni får se. Själv är jag helt galen i gamla skåp - finns ju inte direkt så många ställen dom passar på - när man så får ett är det bäst att ta chansen;)

Bilder från vår söndagstur visar jag en annan dag - här händer så mycket hela tiden att jag hinner inte riktigt med.

Och i morgon är det ju rean också.
Kom ihåg att vi öppnar 08.30 men det är bara för dig som läser det just nu och för dom som ser det på facebook.

Så känn dig utvald! Dom som läser annonsen i tidningen får komma från 10.00.

Skön tisdagkväll på dig - jag ger mig ut en runda i vårt underbara spår, lovely:)))

Kram Eva

Inga kommentarer: